"Infrastruktura". Kolejny punkt ofensywy programowej klubu Nasze Miasto Tarnów
access_time 2024-01-29 10:37:00
Nasze Miasto Tarnów ogłosiło kolejny punkt swojej ofensywy programowej. Tym razem dotyczy on infrastruktury. To budowa trzeciego zjazdu z A4 i odblokowanie terenów inwestycyjnych przy Grupie Azoty, budowa wschodniej obwodnicy Tarnowa i dodatkowych zjazdów z obwodnicy południowej oraz program budowy dróg osiedlowych. "To są priorytety, których realizacja pozwoli znacząco udrożnić ruch w mieście i zdynamizować rozwój gospodarczy" - przekonywał Jakub Kwaśny, przewodniczący Rady Miejskiej w Tarnowie i kandydat na prezydenta miasta podczas ubiegłotygodniowego briefingu prasowego.

Jak już informowaliśmy, klub Nasze Miasto Tarnów rozpoczął ofensywę programową przed zbliżającymi się wyborami samorządowymi. Pierwsza propozycja dotyczyła deklaracji osiedlowej. Teraz ugrupowanie przedstawiło kolejny punkt, związany z infrastrukturą. Politycy wracają w nim do programu rozwoju miasta pn. "Tarnów 2.0", przygotowanego siedem lat temu na bazie spotkań z cyklu „Porozmawiajmy o Tarnowie”, organizowanych przez Izbę Przemysłowo-Handlową. Powołano wówczas fundację, której zadaniem było wdrożenie koncepcji wypracowanych w programie, co jak do tej pory się nie udało. 

- Wracamy do koncepcji, która powstała kilka lat temu, kiedy to mając na uwadze, że najistotniejszym elementem infrastruktury miejskiej, który wpływa na jej rozwój jest układ drogowy, pochyliliśmy się nad tym tematem i w ramach różnych spotkań i rozmów, korzystając z dużego doświadczenia pozyskanego do współpracy pochodzącego z Mościc architekta i urbanisty, pana Wiesława Michałka, który jest pracownikiem naukowym Politechniki Krakowskiej, wskazaliśmy kilka punktów, które wręcz skokowo mogą poprawić komunikację w mieście - mówił Tadeusz Bałchanowski, prezes Fundacji 2.0.

- Jednym z podstawowych rozwiązań było wytyczenie miejsca, w którym nastąpiłby trzeci zjazd z autostrady - nie gdzieś na obrzeżach, w Wierzchosławicach, tylko w Tarnowie, na wysokości ul. Klikowskiej, nieopodal zakładów Bruk-Bet. Ta lokalizacja wynikała z dogłębnej analizy, możliwości wykorzystania go i możliwości wpięcia go w istniejący układ drogowy. Ten zjazd miał nie tylko pozwolić na wyjazd i wjazd do Tarnowa samochodów, ale przede wszystkim był okazją do stworzenia osobnej drogi, która z tego zjazdu byłaby poprowadzona wzdłuż autostrady w kierunku Grupy Azoty, a potem do ronda Żołnierzy Wyklętych. Ten zjazd spowodowałby bardzo łatwy dostęp do Grupy Azoty, terenów przemysłowych, Zakładów Mechanicznych i tamtejszej strefy. Dodatkową korzyścią byłoby to, że nagle okazałoby się, że mamy skomunikowane blisko 400 hektarów, część już przygotowane do ewentualnej działalności gospodarczej - wskazał prezes.

Jak podkreśla Jakub Kwaśny, kwestia trzeciego zjazdu będzie dla jego ugrupowania "absolutnym priorytetem". Nie mniej ważna w jego ocenie jest też budowa wschodniej obwodnicy Tarnowa i dodatkowych zjazdów z obwodnicy południowej. - Kwestia wschodniej obwodnicy Tarnowa jest na tyle zaawansowana, że mamy nadzieję na jej realizację. Pozostaje kwestia otwarta południowych zjazdów - one w niektórych miejscach leżą na terenie gminy, więc być może będzie to zadanie, które będzie musiał samorząd pojąć samodzielnie, będzie też taka rozmowa z wójtem gminy Skrzyszów - mówił Kwaśny.

ac / fot. T. Schenk

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A,821