Jest umowa na wykonanie dokumentacji rozbudowy ulic Błonie i Ablewicza. Remont dopiero za rok
access_time 2021-02-12 08:34:00Koncepcja rozbudowy ulicy Błonie, poprzedzająca zasadnicze prace projektowe w ramach tego zadania, zostanie przygotowana w dwóch wariantach – wybór jednego z nich będzie uzależniony od rozwiązań, które zostaną zastosowane na skrzyżowaniu: Błonie-Spokojna-Nowodąbrowska oraz Błonie – Bora-Komorowskiego.
Droga ma być dwujezdniowa i zapewniać wygodne i bezpieczne połączenie z ulicą gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego. Przebudowane zostaną również tarcze skrzyżowań. Na ulicy Błonie przewidziano dodatkowe pasy ruchu, które ułatwią wykonanie manewrów skrętu, zjazdy, chodniki i ścieżki rowerowe oraz przebudowę zatok autobusowych.
Zaprojektowany zostanie również węzeł przesiadkowy u zbiegu ulic Błonie i Jana Pawła II. - Będą tam perony dla komunikacji miejskiej i prywatnej, a także zadaszone miejsca przeznaczone do obsługi podróżnych, miejsca postojowe dla autobusów, parkingi dla samochodów osobowych z myślą o osobach, które tutaj będą się przesiadały do komunikacji zbiorowej, jak również parking zwany popularnie kiss & ride – na krótki postój w celu podwiezienia lub odebrania pasażera – zapowiada prezydent Roman Ciepiela.
Projektant musi zaproponować także miejsca dla osób niepełnosprawnych i pod stacje ładowania samochodów elektrycznych. Węzeł uzupełnią: ciąg pieszy i rowerowy, zadaszona wiata rowerowa, samoobsługowa stacja napraw rowerów, punkty ładowania urządzeń mobilnych na każdym peronie oraz automatyczna toaleta. Cały węzeł zostanie objęty monitoringiem, będzie można korzystać z bezpłatnego dostępu do internetu, pojawią się biletomaty Małopolskiej Kolei Aglomeracyjnej i tablice pasażerskiej informacji przystankowej.
Nowe rozwiązania komunikacyjne przewiduje się w ciągu ulicy Ablewicza. Jej projekt ma założyć etapowanie realizacji inwestycji. Oprócz przebudowy drogi, która będzie poprowadzona śladem istniejącej trasy i wykonania nowego odcinka na jej przedłużeniu, przewiduje się zaprojektowanie dwóch tzw. sięgaczy w kierunku południowym – w celu przygotowania powiązań z drogami osiedlowymi. W efekcie zaprojektowany zostanie układ ulic jednojezdniowych, z bezpiecznymi chodnikami i wygodnymi ścieżkami rowerowymi. Na peronach zatok autobusowych zostaną zamontowane podświetlane wiaty i tablice dynamicznej informacji pasażerskiej. Na skrzyżowaniu Jana Pawła II i Ablewicza bezpieczeństwo ruchu zapewni sygnalizacja świetlna. Zakres prac uzupełni przebudowa sieci podziemnych, wykonanie oświetlenia ulicznego i nasadzenia zieleni.
Fot. źródło UMT