Sprzedaż produktów online – jakie są opcje wejścia do e-commerce?
access_time 2024-10-04 15:30:00
E-commerce w ostatnich latach to jedna z najdynamiczniej rozwijających się branż. Nie bez powodu coraz więcej przedsiębiorczych osób chce dołączyć do grona sprzedawców online. Okazuje się, że sposobów na rozpoczęcie działalności jest co najmniej kilka i nie każdy wymaga zakładania swojej firmy. Jakie opcje warto rozważyć?

Sprzedaż na Allegro bez własnej firmy

Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma sprzedażowa w Polsce. Cieszy się zaufaniem wśród klientów poszukujących różnorodnych produktów. W serwisie swoje produkty wystawiają sprzedawcy z wielu sektorów rynku, przez co oferta staje się niezwykle szeroka. Na stronie https://sprzedaznaallegro.pl/sprzedaz-na-allegro-bez-dzialalnosci-krok-po-kroku/ można przeczytać o wszystkich szczegółach sprzedaży bez własnej działalności gospodarczej.


Okazuje się, że taki handel towarami jest wykonalny, ale wiąże się z kilkoma ograniczeniami. Należą do nich:

  • wyświetlanie ofert wyłącznie w serwisie Allegro Lokalnie – powoduje to, że grono klientów staje się nieco ograniczone;

  • limit przychodów wynoszący 75% najniższej krajowej brutto – opcja dla osób, które chcą dorobić, a nie szukają głównego źródła dochodu;

  • brak dostępu do szerokich możliwości marketingowych platformy.


Sprzedawca w ramach działalności nierejestrowanej użytkuje wyłącznie konto prywatne w serwisie. W dwóch przypadkach może skorzystać także ze zniesienia obowiązku uiszczania podatku od sprzedaży. Ma to miejsce, gdy:

  • dokonuje okazjonalnej sprzedaży towarów, które były używane przez co najmniej 6 miesięcy;

  • jego dochody ze wszystkich źródeł, z jakich je pozyskuje, nie przekraczają kwoty wolnej od podatku.


Poza tym sprzedawca musi liczyć się z obowiązkiem uiszczania podatku dochodowego lub VAT w zależności m.in. od tego, czym handluje. Gdy zyski zaczynają rosnąć, warto przenieść się na działalność rejestrowaną i założyć firmę. Żeby to zrobić, nie trzeba nawet wychodzić z mieszkania. Uruchomienie JDG jest bardzo proste do przeprowadzenia online.

Sprzedaż w ramach dropshippingu na własnej stronie

Sprzedaż w ramach dropshippingu na własnej stronie internetowej to model biznesowy, w którym sprzedawca prowadzi sklep online, ale nie przechowuje fizycznie oferowanych przez siebie produktów. Główne operacje, czyli magazynowanie, pakowanie i wysyłka towarów, należą do obowiązków hurtownika lub producenta.

Sprzedawca odgrywa rolę pośrednika między kupującym a hurtownikiem. Może nawiązywać współpracę z dowolną liczbą producentów, przez co zyskuje ogromną swobodę w kreacji asortymentu. Zarabia na marży nałożonej na poszczególne towary. Brak magazynu daje mu szansę pracy z dowolnego miejsca. Ma okazję wykonywać obowiązki zarówno z Tarnowa, jak i spędzając czas w słonecznych krajach Europy i nie tylko.

Choć w ramach dropshippingu również da się sprzedawać na Allegro czy innych platformach market place, niektórzy sprzedawcy decydują się na własną stronę internetową. Pozwala to budować tożsamość brandu, zrzeszać wokół niego społeczność i promować określone wartości. Można wybrać zarówno korzystanie z gotowych serwisów abonamentowych, jak i skonstruować witrynę od podstaw.

Prowadzenie sprzedaży na własnej stronie daje niezależność od dużych platform e-commerce. Można dzięki temu uniknąć chociażby prowizji od sprzedawanych towarów, ale trzeba liczyć się z kosztami wynikającymi z uruchomienia swojego serwisu czy abonamentem w ramach niektórych portali. Pozwala to także na gromadzenie danych o klientach (zgodnie z przepisami RODO) i budowanie bazy lojalnych kupujących. Dzięki temu łatwiej prowadzić kampanie remarketingowe – wysyłać newslettery i personalizować oferty.

Uruchomienie swojej produkcji towarów i e-sklepu

Uruchomienie własnej produkcji towarów i otwarcie e-sklepu to ambitny, ale fascynujący krok, który pozwala na pełną kontrolę nad produktem i marką. Proces ten jednak wymaga przemyślanej strategii, inwestycji i niemałych umiejętności zarządzania. Pozwala jednak budować przedsiębiorstwa znane nawet na całym świecie.

Najważniejszym elementem całej procedury jest wyjątkowy pomysł na produkt. Zanim zacznie się kosztowną produkcję, najlepiej dokładnie przeanalizować, co chce się oferować i do kogo ma to być skierowane. Kolejna kwestia wymaga zastanowienia, czy towary będą wykonywane na własnej linii produkcyjnej, czy zlecane podwykonawcom. W obu przypadkach liczy się m.in. jakość surowców. Często trzeba uzyskać także niezbędne zgody, dopełnić liczne formalności, a przede wszystkim zatrudnić pracowników.

Klucz do sukcesu w e-commerce to silna marka i odpowiednio zaplanowana strategia marketingowa. Trzeba skupić się na działaniach contentowych, prowadzeniu profili w mediach społecznościowych czy promocji określonych wartości. Podstawę do sprzedaży stanowi narzędzie e-commerce, które pozwoli na dystrybucję towarów. Najlepiej zbudować własną stronę od zera we współpracy ze sprawdzonym programistą.


W zarządzaniu finansami i wszelkimi sprawami podatkowymi pomaga dział księgowości. Można nawiązać współpracę z firmą zewnętrzną lub utworzyć własny team działający w ramach przedsiębiorstwa. Poza tym trzeba zadbać też o:

  • magazynowanie i pakowanie – samodzielne prowadzenie magazynu wymaga zorganizowania przestrzeni do pakowania i wysyłki towarów. Warto zastanowić się także nad fulfillmentem;

  • współpraca z firmami kurierskimi – trzeba zadbać o korzystne umowy z dostawcami, które zapewnią szybkie i tanie doręczenia. Wielu klientów oczekuje darmowej wysyłki przy większych zamówieniach;

  • zwroty i reklamacje – należy skonstruować jasną i zrozumiałą politykę zwrotów oraz reklamacji. Dobra obsługa posprzedażowa zwiększa zaufanie klientów i lojalność, a także szanse na to, że ci ponownie skorzystają z oferty.


Każda osoba planująca wejście do branży e-commerce musi podjąć własną decyzję dotyczącą formy działania. Na początku biznesowej drogi może przydać się doświadczenie sprzedaży bez konieczności rejestrowania firmy np. na Allegro. Taki handel uczy m.in. podstaw marketingu i logistyki związanej z wysyłkami. To ważne fundamenty w kreacji ogólnopolskich czy nawet globalnych marek w przyszłości.

pl / fot. freepik.com

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A,821