Najpopularniejsze samochody osobowe: Ford Focus nie schodzi z podium
access_time 2019-07-29 09:19:00
Samochody Ford to klasyki znane na całym świecie, a jednocześnie jedne z osobówek uwielbianych przez kierowców z Europy. Stare samochody Ford Focus wciąż są jednymi z najlepiej sprzedającymi się na rynku, o czym świadczą aktualne rankingi i raporty sprzedaży, między innymi ten opublikowany przez AAA Auto.

W sprzedaży w sieci i u dealerów pojawia się coraz więcej młodych i drogich aut używanych. Jak się okazuje, Polacy najczęściej kupują samochody Forda, tutaj model Focus, oraz Opla Astra.

Najpopularniejsze samochody osobowe

Raport przygotowany przez AAA Auto dotyczy pierwszego półrocza 2019 roku. Pokazuje wyraźny wzrost liczby ofert dotyczących „prawie nowych” samochodów używanych – donosi Super Express. Co oznacza ten termin? Mowa tu o samochodach osobowych, które nie są starsze niż cztery lata i mają przebieg mniejszy niż 40 000 km.

Jak wskazuje raport, na początku 2019 roku w Polsce pojawiło się 126 078 ofert sprzedaży takich samochodów, czyli prawie o 9 000 pojazdów tej kategorii więcej niż w drugiej połowie 2018 roku. Z tego wniosek, że Polacy sprzedają coraz więcej młodych i stosunkowo drogich aut. Warto dodać, że duża część z tych samochodów ma przeszłość flotową i są typowymi pojazdami kupowanymi jako nowe przez firmy.

W rankingu na pierwszym miejscu znajduje się Opel Astra, drugie miejsce zajmuje samochód osobowy Ford Focus, a trzecie – Renault Clio.

Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych aut w Polsce pod względem sprzedaży:

  1. Opel Astra (1. miejsce w II poł. 2018 r.)

  2. Ford Focus (2. miejsce w II poł. 2018 r.)

  3. Renault Clio (5. miejsce w II poł. 2018 r.)

  4. Volkswagen Golf (3. miejsce w II poł. 2018 r.)

  5. Toyota Yaris (6. miejsce w II poł. 2018 r.-0

  6. Skoda Octavia (7. miejsce w II poł. 2018 r.)

  7. Toyota Corolla (4. miejsce w II poł. 2018 r.)

  8. Nissan Qashqai (poza pierwszą dziesiątką w II poł. 2018 r.)

  9. Toyota Auris (8. miejsce w II poł. 2018 r.) 

  10. Seat Leon (poza pierwszą dziesiątką w II poł. 2018 r.)

Zgodnie z badaniami konsumenckimi, Ford Focus w nowej odsłonie ponownie zachwyca, a spośród licznych jego cech wymieniane są zwinność, funkcjonalność, nowoczesność i dynamika.

Skąd bierze się popularność Forda Focusa?

Samochody osobowe Ford Focus to niższej klasy średniej pojazdy produkowane od 1998 roku, które są najbardziej popularnym modelem w swojej klasie i segmencie C. Podczas pierwszej prezentacji model zrobił spore zamieszanie, głównie przez nowoczesną (jak na tamte czasy) linię, wielkość oraz rozwiązania technologicznie. Przy poprzedniku, Fordzie Escort, nowy model Ford prezentował się masywnie, ale jednocześnie nowocześnie i bezpiecznie.

Jak pokazują dane sprzedażowe, do tej pory Forda Focusa kupiło ponad 10 milionów osób. O popularności modelu świadczą przyznane nagrody, jak na przykład wielokrotnie przyznawany tytuł Samochodu Roku, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Europie.

Współcześnie bezpieczeństwo potwierdzają nagrody NCAP – Ford jako pierwszy producent samochodów popularnych uzyskał dwie nagrody Euro NCAP Advanced za system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach oraz za system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu. Zdobył maksymalną ocenę (5 gwiazdek) za bezpieczeństwo podczas zderzenia, włączając w to najwyższą możliwą notę za ochronę przewożonych dzieci uzyskaną w testach zderzeniowych obejmujących uderzenia z przodu oraz z boków. Pojazd ten uzyskał także wysoką ocenę w kategorii bezpieczeństwa kierowcy i pasażera oraz pieszych.

Od samego początku pracy nad nowym Fordem Focus chcieliśmy stworzyć pojazd, który będzie wyznaczał kierunek w dziedzinie nowych technologii oraz bezpieczeństwa – powiedział Gunnar Herrmann, dyrektor odpowiedzialny za globalny pion pojazdów kompaktowych Forda. – – Mocną stroną nowego Forda Focus jest sztywność nadwozia oraz szerokie zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości. Aż 55 procent nadwozia jest wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości, z czego 31 proc. stanowi niezwykle twarda stal borowa. Jest to więcej niż w jakimkolwiek innym Fordzie wyprodukowanym do tej pory – dodał.

Najnowsze wyniki sprzedaży wskazują, że czwarta generacja Forda Focusa cieszy się ogromną popularnością wśród klientów. Sprzedaż ruszyła na przełomie czerwca i lipca 2018 roku, a do końca listopada sprzedano ponad 42 000 egzemplarzy, co jest bardzo dobrym wynikiem. Co ciekawe, samochody Forda sprzedają się tu w bogatszej wersji wyposażenia – aż 40 proc. klientów wybiera usportowioną i solidnie wyposażoną wersję ST-Line.

Ponadto Ford Focus zdobywa też wiele innych nagród. Na wielu rynkach został uznany za najlepszy samochód roku – taki tytuł zdobył m.in. w Finlandii i Chorwacji. Natomiast w Belgii i w Irlandii uznano go za najlepszy samochód rodzinny, a w Hiszpanii – idealnym samochodem przedsiębiorców. Jak donosi serwis Gezet, nowy Ford Focus zdobył 13 prestiżowych nagród (stan na lipiec 2019), w tym dwa tytuły „Car of the Year”.

Media, eksperci motoryzacyjni i, co najważniejsze, klienci są pełni uznania dla naszego nowego Forda Focusa, co znajduje odzwierciedlenie zarówno w liczbie nagród, jakie zdobywa, ale również w tempie, w jakim znika z salonów sprzedaży. Uznanie za najlepszy model w tak konkurencyjnym segmencie to najwyższa forma wyróżnienia – zauważył Glen Goold, naczelny inżynier programu Focus w Ford of Europe.

Zmiany na czwórkę?

Czwarta generacja motoryzacyjnego ideału, jakim jest Ford Focus, została zaprojektowana całkowicie od nowa. O tak zwanej czwórce głośno było, zanim pojawiła się na rynku.

Pierwsza wersja światowa została zaprezentowana w 1998 roku, zatem jej konstrukcja się postarzała i wymagała radykalnych kroków – takiego zdania byli inżynierowie Forda, którzy rozpoczęli od zera prace nad nową generacją. Konstruktorzy pracowali na nowej platformie C2, przez co oś auta została zwiększona o pięć centymetrów, ponadto sama C2 jest sztywna i bardziej odporna na skręcanie niż jej poprzednik, C1, a budowa modułowa pozwala na użycie jej w modelach o różnej wielkości.

Nowy Ford Focus zmienił całkowicie podejście do samochodów osobowych Forda. Czwarta generacja zyskała nowy tył, a pojazd oferowany jest z dwoma rodzajami tylnego zawieszenia, z belką skrętną przy tylnej osi. Nawiązaniem do poprzednich generacji Forda są poziomo przebiegające światła, ale za to model zyskał mniejsze reflektory, za to bardziej rozłożysty grill. W przypadku wersji hatchback brak jest okienka w słupku C, co jest pierwszym takim rozwiązaniem w przypadku Focusa. Co to zmienia? Model zyskuje nowe proporcje, które mogą kojarzyć się z Hyundaiem i30 czy Fiatem Tipo.

Jeśli zaś chodzi o wnętrze, znajduje się w nim deska rozdzielcza do złudzenia przypominająca tą z Fiesty, z dużym ekranem dotykowym umieszczonym na szczycie konsoli – z jego pomocą steruje się radiem i nawigacją satelitarną.

Producent oferuje samochody Ford Focus w czterech wersjach. Standardowa dostępna jest z wyposażeniem Trend, Trend Edition oraz Titanium, następnie jest ST-Line. Do wyboru jest również wersja luksusowa Vignale, która jest po prostu udoskonalonym ST-Line z usportowionym zawieszeniem obniżonym o 10 mm, oraz utereniowiona Active – wersja sportowa, której zawieszenie podniesiono o 30 mm i dołożono osłony nadwozia godne crossoverów.

Nowy Ford Focus ST Line dostępny jest na rynku od lata 2019 roku. Występuje w wersjach diesel oraz z silnikiem benzynowym, jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi. Do wyboru jest silnik 2.3 EcoBoost, 2.0 EcoBlue, sześciobiegowa skrzynia manualna albo automat z siedmioma stopniami.

Sprawdź, co do zaoferowania mają samochody osobowe Forda: www.ford.pl/osobowe.

Wspólny projekt Forda i Volkswagena? Tak!

Ford Focus jest najgroźniejszym rywalem Volkswagena Golfa w Europie, konkretnie Volkswagena Golf w wersji GTI albo GTD, ale – jak się okazuje – konkurencja jest napędowa i stanowi impuls do stworzenia czegoś nowego. Wspólny projekt pod postacią aut obu koncernów trafi na rynek już za trzy lata! Jest to dowodem prędzej na zacieśnienie sojuszu, niż wykańczanie konkurencji, na czym powinni korzystać przede wszystkim klienci. W ramach współpracy firmy zachowają niezależność - i tak Ford opracuje i zbuduje większe modele dostawcze oraz pickupy pod marką Volkswagena, a Niemcy stworzą mniejszy model komercyjny.

 W 2023 roku na rynku europejskim pojawi się dodatkowo pierwsze elektryczne auto Forda zbudowane na platformie MEB od Volkswagena. Obie marki jednocześnie zamierzają przyspieszyć prace nad rozwojem samochodów autonomicznych i w tym celu zamierzają wesprzeć finansowo firmę Argo AI, która zajmuje się takimi pojazdami na potrzeby Ford Autonomous Vehicles LLC – Volkswagen przeznacza 2,6 mld dolarów, a Ford dorzuca 600 mln dolarów. Co istotne, obie firmy będą mieć równe udziały.

Sojusz jest efektem wieloletnich rozmów obu koncernów. Na ulicach już wcześniej pojawiły się wspólne projekty, jak na przykład popularne vany (Galaxy, Sharan, Alhambra), które wprowadzono na rynek w połowie lat 90. XX wieku. Dzięki takiemu podejściu nowe samochody osobowe zyskają to, co najlepsze, w kultowych modelach, zatem i fani Forda, i Volkswagena znajdą pojazd idealny!

Źródła:

  • https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/ford-i-volkswagen-wspolne-auta-juz-za-trzy-lata/hl4ybfz#slajd-2

  • https://www.se.pl/auto/nowosci/kupujemy-coraz-drozsze-i-coraz-mlodsze-auta-coraz-wiecej-prawie-nowych-samochodow-trafia-na-rynek-aa-tCJD-2E81-Yqrg.html

  • https://gazetakrakowska.pl/samochody-osobowe-ford-focus-st-line/ar/c4-14260429

  • https://spidersweb.pl/autoblog/ford-focus-2018-test/

  • https://autogaleria.pl/nowosci/producenci-i-rynek/nowy-ford-focus-z-rewelacyjnymi-wynikami-sprzedazy/

  • https://www.gezet.pl/pl/artykul/448/13-nagrod-nowego-focusa.html

  • https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/dlaczego-ford-focus-jest-bezpieczny/1mdygf0

  • https://dailydriver.pl/nowosci/wydarzenia/nowy-ford-focus-iv-i-wszystkie-jego-dotychczasowe-nagrody/

Komentarze...