Uniwersytet Dziecięcy zaprasza na przygodę ze studiowaniem
access_time 2017-02-13 08:44:00
Uniwersytet Dziecięcy przy Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie serdecznie zaprasza dzieci w wieku od 7 do 10 lat na zajęcia, które prowadzone będą przez doświadczonych wykładowców akademickich oraz praktyków posiadających bogate doświadczenie zawodowe. Celem Uniwersytetu jest popularyzacja wiedzy i rozbudzenie aktywności poznawczej u dzieci poprzez zabawę. W aktywny, badawczy sposób nasi studenci poznają naukę oraz otaczający świat. Na zajęciach odbywających się w komfortowych warunkach rozbudzana jest w młodych studentach pasja, a nasi wykładowcy pomagają im odkrywać własne zainteresowania, rozwijają zdolności uczenia się przez całe życie, kształtują umiejętności krytycznego myślenia i uczą współpracy z innymi.

Każdy nowy student otrzyma indeks oraz wpisy za udział w wykładach i warsztatach. Otrzyma również świadectwo potwierdzające uczestnictwo w programie Uniwersytet Młodego Odkrywcy. Zamiast egzaminów będą konkursy z nagrodami.

Tematyka zajęć:

  • Historia pieniądza. Podczas wykładu słuchacze zapoznają się z pojęciem pieniądza, z jego rodzajami, historią oraz jakie funkcje spełnia obecnie ten środek płatniczy. Cofniemy się w czasie do fascynujących początków walut i burzliwej ich historii. Dowiemy się w jaki sposób dokonywano transakcji za czasów Mieszka I. Dodatkowo podczas zajęć zostały omówione zabezpieczenia pieniądza przed fałszowaniem na przykładach walut złotego, euro, dolara.

  • Król Julian mówi reklamom stanowcze Nie! Magia reklamy – czyli jak wygląd kusi i zachęca do zakupu. Podczas zajęć słuchacze dowiedzą się m.in. co to jest marketing, jakie są jego główne elementy oraz dlaczego tak ważne jest opakowanie produktu i jak wiele różnych funkcji ono pełni. Ważnym uzupełnieniem przekazywanych treści będą zajęcia praktyczne polegające na projektowaniu – zgodnie z zasadami marketingowymi – wymarzonych, autorskich opakowań.

  • Zdarzył się wypadek! Potrzebna pomoc! Wypadek to sytuacja nagła, na którą nie ma recepty ale można poznać zasady dot. udzielania pierwszej pomocy. Najczęściej wypadki zdarzają się w domu i szkole. Jak się nie bać i poradzić sobie lub innym w takich sytuacjach? Być może ktoś z was był świadkiem jakiegoś wypadku. Czy widzieliście „na żywo” jak wygląda atak padaczki, krwotok z nosa czy złamana ręka? Czy wiecie jak pomóc? Najważniejsze to się nie bać.

  • Ja nie dyskutuje ja negocjuje. Młodzi słuchacze zapoznają się z pojęciem komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz z zasadami skutecznego prowadzenia negocjacji.

  • Uczenie się ludzi i zwierząt, czyli potęga nagrody na przykładzie szkolenia psa. Teoria uczenia się na przykładzie gołębia Burhusa Skinnera i uczestniczącego w zajęciach psa terapeutycznego. Wszystkie zwierzęta a także ludzie podlegają tym samym prawom uczenia się. Uczniowie zdobywają oceny i uznanie rodziny, kolegów; dorośli pracują by zdobyć wynagrodzenie pieniężne; psy uczą się nowych rzeczy dlatego, że nasze reakcje działają wzmacniająco na ich zachowania. Nieustanna praca, cierpliwość i konsekwencja są podstawą każdej nauki.

  • Kryminalni – detektyw na miejscu przestępstwa. Gra detektywistyczna, samodzielne poszukiwanie sprawcy przestępstwa. Jak wygląda praca kryminologa, jak właściwie zbierać ślady. Czy jest genetyczny odcisk palca i jak wykorzystać w tym celu cząsteczki DNA.

  • Na zapleczu apteki warsztat. Gdy coś nam dolega sięgamy do domowej apteczki. Znajdziemy tam tabletki, syropy i maści. Czym jest maść? Kiedy można ją stosować? Jak się ją wytwarza? Podczas zajęć uczestnicy wejdą w role aptekarzy i przy u życiu moździerza i pistela zrobią prawdziwą maść, którą zabiorą do domu. Wykonując rolę aptekarza uczestnicy dowiedzą się jakie zastosowanie ma maść, z czego się składa i jak się ją produkuje.

  • Szyfrowanie – małe i duże tajemnice. Podczas zajęć uczestnicy poznają ciekawszą stronę matematyki. Nauczą się szyfrować wiadomości oraz poznają jak swoje sekrety przesyłano kiedyś w starożytnym Egipcie. Dziś tę pracę wykonują zaawansowane komputery, ale kiedyś ludzie musieli sobie radzić inaczej. Używając hieroglifów, łącząc kilka alfabetów, pisząc na kawałkach skór, czy budując do tego celu specjalne maszyny.

 

Wszystkie zajęcia realizowane będą w ramach programu Uniwersytet Młodego Odkrywcy,

który został wdrożony przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Więcej informacji oraz szczegółowy harmonogram wykładów i warsztatów znajduje się na stronie pwsztar.edu.pl/uniwersytet-dzieciecy/

                  

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A