- Zapraszamy mieszkańców do kibicowania kolarzom - mówi
Maria Zawada - Bilik, dyrektor Wydziału Marki Miasta.
- Walor promocyjny międzynarodowej imprezy jest dla Tarnowa nie do przecenienia - dodaje. Organizatorzy przewidują ok. półgodzinne utrudnienia w ruchu drogowym, który będzie czasowo zamykany na czas przejazdu wyścigu i otwierany możliwie szybko.
Przebieg trasy:
1) miasteczko startowe - dawny plac targowy przy Alei Matki Bożej Fatimskiej, ul. Ks. Marszałka, ul. Cegielnianej,
2) godz. 10.45 start: wyjazd przez ul. Ks Marszałka do Alei Matki Bożej Fatimskiej w kierunku centrum,
3) skręt z alei M.B. Fatimskiej w ul. Mickiewicza następnie w lewo w ul. Brodzińskiego,
4) z ul. Brodzińskiego w ul. Wałową w lewo (Uwaga: pojazdy techniczne wyścigu przemieszczą się w prawo w ul. Wałową do ul. Krakowskiej),
5) z ul. Wałowej w ul. Brama Pilzneńska, następnie ul. Wekslarska, Rynek, Katedralna, Krakowska prosto w dół, do skrzyżowania z ul. Narutowicza i ul. Sikorskiego, wyścig skręca w prawo w ul. Sikorskiego,
6) następnie ul. Szkotnik do ronda Klikowska/Słowackiego, dalej prosto ul. Klikowską do ul. Niedomickiej i do Łęgu Tarnowskiego, gdzie nastąpi start ostry ok. godz. 11.05.
- Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności w momencie przejazdu kolumny wyścigu, stosowanie się do naszych poleceń i Straży Miejskiej oraz służb obsługujących wyścig. Prosimy też o zwracanie uwagi na małe dzieci i zwierzęta - uczula
podinsp. Władysław Szydłowski, zastępca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego KMP.
- Nasze służby będą oznakowane kamizelkami z napisem Obsługa Wyścigu i z logo Tarnowa lub mundurami Ochotniczych Straży Pożarnych - dodaje
Marek Baran, dyrektor Wydziału Sportu magistratu.
Na terenie byłego placu targowego przy Al. Matki Bożej Fatimskiej ze względu na ulokowanie tam miasteczka startowego, z montażem i demontażem włącznie, będzie obowiązywał zakaz parkowania.
Zmiany wchodzą w życie już od wtorku, 30 lipca, od godz. 19.00, do następnego dnia, do godz. 16.00. - W związku z tym prosimy odpowiednio wcześniej usunąć z tego miejsca zaparkowane pojazdy. Na "Kapłanówce" praktycznie nie będzie możliwy przejazd – mówi
Tadeusz Pawlik, komendant Straży Miejskiej w Tarnowie.
Jednocześnie od godz. 19.00 - 30 lipca do godz. 12.00 - 31 lipca nie będzie można parkować pojazdów przy ul. Brodzińskiego (od skrzyżowania z ul. Mickiewicza do ul. Wałowej), a w godzinach od 6.00 do 12.00 - 31 lipca na ul. Brama Pilzneńska, Wekslarskiej, Katedralnej, również w godzinach od 6.00 do 12.00 przy ul. Krakowskiej od wjazdu w ul. Batorego do skrzyżowania z ul. Nowy Świat. W tym samym czasie przy ul. Krakowskiej prosimy nie parkować pojazdów na chodniku po lewej stronie patrząc od góry ulicy od skrzyżowania z ul. Urszulańską do skrzyżowania z ul. Bandrowskiego.
W związku z przeprowadzeniem w Tarnowie 31 lipca startu IV etapu Tour de Pologne Tarnowski Organizator Komunalny przewiduje w tym dniu następującą organizację komunikacji miejskiej:
- od godz. 20.00 - 30 lipca 2013 r. do godz. 12:00 - 31 lipca 2013 r. linie komunikacji miejskiej nr 213, 222 i 229 nie będą kursować z ulicy Ks. Marszałka, przystanek początkowy tych linii zostanie przeniesiony na Os. Jasna II.
Wszystkie pozostałe linie komunikacji miejskiej będą kursować według planowanych rozkładów jazdy. Podczas przejazdu uczestników wyścigu ulicami: Al. Matki Bożej Fatimskiej, Mickiewicza, Krakowską, Sikorskiego, Szkotnik, Klikowską i Niedomicką kierowcy autobusów komunikacji miejskiej będą stosować się do poleceń służb zabezpieczających ruch, co będzie się wiązać z chwilowymi postojami autobusów w wyznaczonych przez Policję lub Straż Miejską miejscach na trasach przejazdu.
Dodajmy, że szosowy wyścig kolarski Tour de Pologne jest najbardziej prestiżową polską imprezą sportową, z 85-letnią tradycją. Tour de Pologne po raz pierwszy rozegrany został we wrześniu 1928 roku. Wtedy na starcie stanęło 71 kolarzy. Pierwszą edycję wyścigu zorganizowało Towarzystwo Cyklistów w Warszawie oraz gazeta "Przegląd Sportowy". Wyścig od samego początku stał się jednym z największych wydarzeń sportowych Polski międzywojennej. Tradycja wyścigu została wskrzeszona po II Wojnie Światowej, w roku 1947. Do roku 1992 był on organizowany, jako wyścig amatorski.
W roku 1993, w historii Tour de Pologne otworzył się nowy rozdział. Srebrny medalista olimpijski z 1980 roku, prekursor polskiego zawodowego kolarstwa - Czesław Lang, zainwestował w upadającą imprezę własne środki finansowe. W krótkim czasie stała się ona wydarzeniem światowego formatu. Ostatnia edycja wyścigu była wielkim wydarzeniem pod względem sportowym, organizacyjnym i medialnym. Miliony osób obejrzało relacje na żywo w Telewizji Polskiej, wyścig transmitował także Eurosport w 20 wersjach językowych, w 59 krajach świata. Na trasie zawodników podziwiało ponad 2 miliony kibiców.
Zobacz także:
Coraz bliżej Tour de Pologne w Tarnowie