Tarnowianin członkiem Polskiej Komisji Akredytacyjnej
access_time 2016-01-18 08:29:00
Dr Mariusz Pociecha, Dyrektor Instytutu Ochrony Zdrowia Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie został członkiem Polskiej Komisji Akredytacyjnej - instytucji stojącej na straży jakości kształcenia wyższego w naszym kraju. To pierwszy przypadek w historii powołania do tego gremium naukowca z Tarnowa.
Dr Mariusz Pociecha pracować będzie w zespole zajmującym się naukami medycznymi, naukami o zdrowiu oraz naukami o kulturze fizycznej. Powołania 90 członków V kadencji Polskiej Komisji Akredytacyjnej dokonał kilka dni temu Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosław Gowin.
 
Jej członkowie wybrani zostali spośród kandydatów zgłaszanych m.in. przez uczelnie, konferencje rektorów oraz organizacje studenckie i doktoranckie na czteroletnią kadencję. Jednym z nich jest właśnie dr Pociecha.
 
- Powołanie do PKA było dla mnie sporym zaskoczeniem. Jestem nie tylko pierwszym przedstawicielem tarnowskiej PWSZ w Komisji, ale także jednym z zaledwie dwóch przedstawicieli nauk o kulturze fizycznej, którzy się w niej znaleźli - mówi (drugim jest prof. Janusz Iskra z Politechniki Opolskiej i katowickiej AWF - red.).
 
W ramach Polskiej Komisji Akredytacyjnej funkcjonuje kilka zespołów. - Ja trafiłem do tego, który zajmować się będzie opiniowaniem w zakresie nauk medycznych, nauk o zdrowiu i nauk o kulturze fizycznej - dodaje Dyrektor IOZ PWSZ w Tarnowie.
 
Warto dodać, że na czele Polskiej Komisji Akredytacyjnej stanął prof. Krzysztof Diks – wybitny informatyk związany z Uniwersytetem Warszawskim, wychowawca kilkudziesięciu złotych medalistów Międzynarodowej Olimpiady Informatycznej. Studenci Uniwersytetu Warszawskiego pod opieką prof. Diksa dwukrotnie zdobyli Akademickie Mistrzostwo Świata.
 
CZYM JEST POLSKA KOMISJA AKREDYTACYJNA
 
Polska Komisja Akredytacyjna jest niezależną instytucją, działającą na rzecz zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia. Podstawowymi celami działań Komisji są dbałość o spełnianie standardów jakościowych przyjętych dla szkolnictwa wyższego, nawiązujących do najlepszych wzorców obowiązujących w europejskiej i globalnej przestrzeni edukacyjnej oraz wspieranie uczelni publicznych i niepublicznych w procesie doskonalenia jakości kształcenia a także budowania kultury jakości.
 
Działania te zmierzają do zapewnienia absolwentom polskich szkół wyższych wysokiej pozycji na krajowym i międzynarodowym rynku pracy oraz do zwiększenia konkurencyjności polskich uczelni jako instytucji europejskich.
Komentarze...
testststs 10,2,9,A,1