Koniec sezonu i umowy z operatorem. Co dalej z Tarnowskim Rowerem Miejskim?
access_time 2021-12-02 09:32:00
1 grudnia zakończył się kolejny sezon funkcjonowania Tarnowskiego Roweru Miejskiego. Z końcem roku wygasa również umowa miasta z obsługującą system firmą Nextbike Polska. Jeszcze w tym miesiącu ma zostać ogłoszony przetarg, który wyłoni nowego operatora.

System Tarnowski Rower Miejski działa w mieście już trzy lata i ma ponad 8 300 zarejestrowanych użytkowników. Ze statystyk wynika, że ciągu ostatnich dziesięciu miesięcy rowery wypożyczono blisko 20 tysięcy razy, przejechały łącznie ponad 60 402 km, a cykliści spędzili na nich łącznie niemal 4,5 tysiąca godzin, co daje w sumie ponad 186 dni. Podobnie jak w ubiegłych latach, największą popularnością cieszyły się stacje na Placu Szczepanika, Placu Kazimierza, przy dworcu PKP oraz przy Parku Strzeleckim. Cykliści wybierali wycieczki głównie po Tarnowie, ale decydowali się również na dłuższe wypady poza miasto. W systemie odnotowano, że najdłuższe trasy rowerowe prowadziły w tym sezonie do Lubinki, Szynwałdu, Jadłówki-Wałki oraz do Głowa (znajdującego się na trasie Velo Dunajec).

Po trzech latach dobiega końca umowa miasta z firmą Nextbike, która odpowiadała za obsługę systemu Tarnowskiego Roweru Miejskiego. Jak zapowiada Zarząd Dróg i Komunikacji, przetarg na kolejne sezony ma zostać ogłoszony jeszcze w grudniu. Przypomnijmy, że zarówno cała infrastruktura, jak i wszystkie rowery są własnością miasta. Do zadań operatora należą m.in. serwisowanie rowerów, magazynowanie ich (do 1 marca, czyli do momentu ponownego uruchomienia nowego sezonu rowerowego). Firma dba również o stacje rowerowe i przewożenie jednośladów do tych części miasta, gdzie brakuje rowerów.

Obecnie do dyspozycji cyklistów jest 170 rowerów w 16 stacjach rozlokowanych na terenie całego miasta. Część z nich to rowery dziecięce i jednoślady wyposażone w foteliki dla maluchów.

ac / fot. archiwum

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A,821