Blog a możliwości sprzedaży w Internecie
access_time 2021-11-27 11:53:00
Blogi kolektywne, blogi relacyjne, osobiste przeżyły chyba już okres swojej największej świetności w sieci. Dzisiaj blogi traktowane są zdecydowanie mniej jako sposób na podzielenie się ze światem własnymi przemyśleniami, a znacznie bardziej jako użyteczne i konkretne narzędzie sprzedażowe.

Blogi osobiste czy sprzedażowe?

Strony internetowe to podstawowe narzędzia sprzedaży w e-commerce. Tempo powstawania sklepów internetowych w ostatnich dwóch latach zaskoczyło chyba wszystkich, choć trzeba oczywiście zdawać sobie sprawę, że wydatnie przyczyniła się do ówczesna rzeczywistość, jak i związana z nią gotowość większej grupy klientów do podjęcia decyzji o zakupach online. Dzisiaj jednak trend wzrostowy w e-commerce utrzymuje się nadal i nic nie wskazuje na to, aby miał osłabnąć. 

Samo postawienie sklepu internetowego to nie wszystko. Zadbać trzeba jednak także o jego odpowiednią optymalizację i pozycjonowanie. W tym drugim elemencie bardzo istotny może się okazać właśnie blog, którego poszczególne wpisy nie tylko będą prezentacją konkretnej, cennej dla potencjalnych klientów wiedzy, ale także przestrzenią wewnętrznego linkbuildingu, a więc odsyłania do konkretnych stron produktowych. Takie linki opatrzone komentarzem, pojawiające się w odniesieniu do podejmowanego tematu zdecydowanie bardziej zachęcają do zakupu, jednocześnie po prostu przenoszą na stronę sklepu, co znacznie skraca drogę do udzielenia przez klienta jednoznacznej odpowiedzi i złożenia zamówienia. 

Dzisiaj blogi osobiste bardzo często zamieniają nie w blogi sprzedażowe. Dzieje się tak nie tylko w przypadku konkretnych marek, ale i influencerów, którzy swoje blogi wykorzystują do realizacji współpracy z konkretnymi markami i firmami. 

Blog tekstowy — jak może pomóc w sprzedaży?

Blog ze względu na zawarte na nim merytoryczne treści jest w stanie pozyskiwać dla ciebie nowych odbiorców. Stanowi medium komunikacyjne, które z jednej strony może budować zaangażowanie już pozyskanych klientów, może sprzyjać budowaniu z nimi silniejszych więzi, z drugiej — przez swoją merytorykę pozyskuje nowe grono spragnione wiedzy w jakimś zakresie. Jedna i druga funkcja zdecydowanie wzmacnia sprzedaż. W dzisiejszych czasach, w których rynek e-commerce rozwija się tak dynamicznie, istotne jest nie tylko jednorazowe pozyskanie klienta, lecz także utrzymanie jego uwagi i zainteresowania. Blog pomaga osiągać obydwa cele stosunkowo niskim kosztem. Oczywiście na początku trzeba nieco więcej zainwestować w jego promocję, natomiast z czasem (przy odpowiedniej częstotliwości publikacji, wartościowych i merytorycznych wpisach), może być jednym z ważniejszych kanałów wspierających pozycjonowanie marki w sieci. Ponadto, blog pozwala pozycjonować się marce, która zaczyna być postrzegana w kategoriach eksperta, lidera rynku. Taki obraz marki także działa oczywiście wspierająco na sprzedaż i pozwala ją utrzymać na satysfakcjonującym poziomie.

A Ty? Korzystasz z wiedzy na blogach?

W sieci można znaleźć wiele ciekawych blogów, oferujących merytoryczną i przydatną, praktyczną wiedzę o sprzedaży w sieci. Na przykład blog Allegro oferuje szereg wpisów z przydatnymi wskazówkami zarówno dla sprzedających, jak i kupujących. W odpowiednich miejscach w sieci można również zadawać pytania, wymieniać się wiedzą, ale i pozyskiwać ją z wartościowych wpisów. Blogi tematyczne mają na celu stworzenie przestrzeni do wymiany wiedzy, wspólnego szukania odpowiedzi wokół danego zakresu tematycznego i zainteresowanych tym ludzi. 

 

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A,821