Opłata reklamowa niższa niż pierwotnie zakładano
access_time 2019-10-25 12:25:00
Od przyszłego roku w Tarnowie zostanie wprowadzona opłata reklamowa. Taksa będzie pobierana od umieszczonych tablic oraz urządzeń reklamowych. Opłata ma być narzędziem uporządkowania chaosu reklamowego w mieście przed wejściem w życie uchwały krajobrazowej.

Opłata składa się z dwóch części – stałej i zmiennej. Pierwsza z nich wyniesie 10 groszy za każdy dzień umieszczenia reklamy. Z kolei druga to 1 grosz od metra kwadratowego tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego. Pierwotnie w projekcie proponowane opłaty wynosiły odpowiednio 1 zł oraz 10 groszy, jednak Zbigniew Kajpus, w imieniu klubu Koalicji Obywatelskiej, zgłosił poprawkę do uchwały, by obniżyć te stawki dziesięciokrotnie. – Stawki mogłyby się wydawać przedsiębiorcom czy instytucjom, które korzystają z takich reklam, zbyt wygórowane – argumentował Zbigniew Kajpus.

Głosowanie poprzedziła dyskusja radnych. – Jest to kolejne obciążenie dla przedsiębiorców i właścicieli nieruchomości, dlatego nie mogę przychylić się do tego projektu – mówił radny Sebastian Stepek. – Kto będzie płacił za reklamę w przypadku gdy znajduje się na bloku? Czy spółdzielnia, czy wspólnota mieszkaniowa? – dopytywał radny Stanisław Klimek. – Taki instrument pozwoli nam zewidencjonować istniejące reklamy i być może przyspieszy samoistne zdejmowanie niektórych paskudnych, brzydkich reklam, które szpecą nasze miasto – wyjaśniał Jakub Kwaśny, przewodniczący Rady Miejskiej.

Za wprowadzeniem niższej opłaty reklamowej zagłosowało 6 radnych, 4 było przeciwnych a 11 wstrzymało się od głosu. 

Opłata zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2020 r. Właściciele nośników reklamowych będą zobowiązani wypełnić odpowiednią deklarację.

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A