Rusza rozbudowa ul. Elektrycznej
access_time 2018-10-02 12:36:00
2 października, w siedzibie Urzędu Miasta Tarnowa, podpisana została umowa na rozbudowę ulicy Elektrycznej. Prace rozpoczną się w najbliższych dniach. - To będzie ogromna zmiana jakościowa - podkreśla prezydent miasta, Roman Ciepiela. Koszt inwestycji wynosi 41 milionów złotych.

Umowę sygnowali prezydent Tarnowa, Roman Ciepiela i przedstawiciele firmy Eurovia Polska S. A., która wygrała przetarg na wykonanie zadania i przeprowadzi rozbudowę. - Ten układ drogowy ma ogromne znaczenie dla rozwoju gospodarczego Tarnowa. Rozbudowana Elektryczna pozwoli obsłużyć istniejącą w Tarnowie Strefę Aktywności Gospodarczej. Tworzymy kolejną strefę, bo miasto musi się rozwijać, musi mieć dobrze skomunikowane tereny inwestycyjne – podkreśla prezydent Tarnowa, Roman Ciepiela.  Andrzej Gruszka, dyrektor krakowskiego oddziału firmy Eurovia Polska S.A. zapowiedział, że prace ruszą wkrótce. - Cieszymy się, że możemy realizować tak ważną inwestycję dla Tarnowa. To zadanie wpisuje się w strategię naszej firmy, w którą wpisana jest obecność na lokalnym rynku. Wykonawca zacznie od robót rozbiórkowych, wyburzeniowych i przygotowawczych, kolejny etap to przebudowa wszystkich sieci, które kolidują z nowym układem drogowym, a następny, planowany na wiosnę, to główne prace drogowe. Prace na Elektrycznej mają się odbywać bez wyłączania ulicy z ruchu, z wyjątkiem tylko niezbędnych, krótkich ograniczeń.  Rozbudowa ma się zakończyć jesienią przyszłego roku. 

To kolejny krok w kierunku drogowej rewolucji w Tarnowie. Prace na ulicy Elektrycznej, które rozpoczną się w najbliższych dniach, obejmą odcinek o długości ok 1,5 kilometra. Cała droga, podobnie jak na ulicy Spokojniej, na której prace zakończą się jeszcze w tym roku, będzie miała cztery pasy – po dwa w każdym kierunku. Wzdłuż zostaną poprowadzone chodniki dla pieszych i ścieżki rowerowe. Zadaniem wykonawcy modernizacji będzie także zbudowanie dwóch rond – pierwsze upłynni ruch na skrzyżowaniu Elektrycznej z ulicą Spokojną i aleją Piaskową, drugie zostanie wybudowane na miejscu obecnego skrzyżowania Elektrycznej z Klikowską i Wyszyńskiego. W ramach inwestycji konieczne będzie również wybudowanie przepustu na potoku Klikowskim, przebudowa przejazdu kolejowego i montaż ekranów akustycznych. Koszt rozbudowy ulicy Elektrycznej to 41 milionów złotych, uzyskane przez miasto dofinansowanie unijne wyniosło około 25,5 miliona złotych.

Kolejnym etapem prac w północnej części Tarnowa będzie przebudowanie i poszerzenie ulicy kardynała Stefana Wyszyńskiego. Ich zakończenie będzie oznaczało, że wygodną, szeroką drogą pojazdy będą mogły dojechać do ronda na skrzyżowaniu z ulicą Mościckiego. Stąd, kierując się na południe, już można dotrzeć do ulicy Warsztatowej. Jej część została wyremontowana przy okazji modernizacji wiaduktu kolejowego. Zarząd Dróg i Komunikacji jest w trakcie przygotowywania przetargu na rozbudowę dalszego jej odcinka – do ulicy Krakowskiej. Wzdłuż jezdni o nawierzchni bitumicznej zaplanowano chodniki i ścieżki rowerowe, a także zjazdy z kostki betonowej. Konieczna będzie również przebudowa całej infrastruktury podziemnej (gazociąg, wodociąg, kanalizacja deszczowa, sieć elektryczna i teletechniczna) oraz wymiana oświetlenia. Na skrzyżowaniu Warsztatowej i Krakowskiej zostanie wybudowane rondo. Jeden ze zjazdów poprowadzi ulicą Zakładową aż do Tuchowskiej. Zlecenie prace koncepcyjnych w zakresie realizacji połączenia ul. Krakowskiej z ul. Tuchowską poprzez ul. Zakładową, planuje się zlecić jeszcze w tym roku. Wyjazd zostanie zlokalizowany poniżej obecnego połączenia z obwodnicą. Układ komunikacyjny pomiędzy Tuchowską a aleją Tarnowskich zyska zupełnie nową jakość. Cała inwestycja, której  dokumentacja projektowa jest już w trakcie realizacji, zostanie podzielona na cztery części. Przede wszystkim będzie przeprowadzona modernizacja całej ulicy Tuchowskiej, do granic miasta. Jezdnia zostanie poszerzona – ma mieć po dwa pasy o szerokości 3,5 metra. Wzdłuż niej powstaną ciągi piesze i rowerowe, zatoki autobusowe i nowe oświetlenie. Przy Tuchowskiej zaplanowano również parking na 82 samochody. Rondo turbinowe ma mieć po dwa pasy na każdym wlocie i dwa pasy na dwóch wylotach z ulicy Tuchowskiej. Stąd jezdnia zostanie poprowadzona terenem starej linii kolejowej aż do alei Tarnowskich, gdzie – za remontowanym wiaduktem – powstanie kolejne rondo, łączące ją z ulicą J. Dąbrowskiego. 
Część ulicy Tuchowskiej, na wysokości kościółka św. Trójcy, zostanie wyłączona z ruchu samochodowego – będzie służyła rowerzystom i pieszym.

Prace nad nowym układem komunikacyjnym Tarnowa są bardzo zaawansowane. Północny odcinek będzie gotowy do końca przyszłego roku. Pozostałe fragmenty częściowo już zostały wykonane. Systematycznie projektowane są kolejne elementy, tak by jak najszybciej mogły stanowić całość.

Komentarze...