Vademecum PR-owca, czyli słów kilka o fanpage (artykuł sponsorowany)
access_time 2016-11-22 12:43:00
Bez wątpienia media społecznościowe w przeciągu ostatnich kilku lat zrewolucjonizowały Internet. To swoisty fenomen, który na zawsze zmienił sposób podejścia do komunikacji. Jak podkreśla bowiem specjalista Digital Marketing William Holeksa z agencji marketingowej INTERNETUM to właśnie dialog jest najistotniejszym aspektem social media, odróżniającym je od tradycyjnych środków przekazu, takich jak prasa, telewizja czy radio.

Giganci wśród social media

Obecnie jednym z najpopularniejszych na świecie mediów społecznościowych jest Facebook. Według analiz portalu Marka Zuckerberga w 2016 roku Facebook liczy sobie już 1,65 miliardów użytkowników, a liczba ta wciąż rośnie. Oznacza to, że aż co czwarty mieszkaniec ziemi ma swoje konto na Facebooku.

Tak ogromna liczba osób skupionych w jednym miejscu stwarza idealne wręcz warunki marketingowe. Dzięki temu, że Facebook działa globalnie umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców, którzy mogą być potencjalnymi klientami danej firmy. Wystarczy tylko umiejętnie wykorzystać potencjał jaki leży u podstaw tego portalu społecznościowego. Doskonałym pomysłem będzie więc stworzenie oficjalnego firmowego profilu internetowego marki, czyli fanpage.

Czy każdy powinien mieć fanpage?

I choć wydawać by się mogło, że posiadanie fanpage jest uniwersalnym sposobem na zaznaczenie obecności swojej marki w sieci, to nic bardziej mylnego. Taka forma strategii marketingowej firmy nie jest bowiem przeznaczona dla wszystkich branży.

Zakładanie firmowego fanpage niejednokrotnie mija się z celem, szczególnie w przypadku małych lokalnych biznesów, które nastawione są przede wszystkim na miejscowych klientów, do których znacznie łatwiej i skuteczniej dotrzeć stosując inne źródła reklamy, jak choćby ulotki, ogłoszenie w prasie czy lokalnej stacji radiowej.

Z kolei bez wątpienia z promocji swojej marki na fanpage mogą korzystać wszelkiego rodzaju branże powiązane z szeroko pojętą rozrywką, modą, wielkie korporacje i przedsiębiorstwa, sklepy online czy firmy związane ze sferą IT. Decydując się na założenie firmowego fanpage trzeba więc kierować się przede wszystkim zdrowym rozsądkiem oraz analizą potencjalnych korzyści.

Jak skutecznie prowadzić firmowego fanpage?

Jednym z najważniejszych aspektów, dzięki którym prowadzenie firmowego fanpage może okazać się kluczowym narzędziem promocji marki jest wnikliwa analiza grupy docelowej. W dalszej fazie rozwijania fanpaga należy skupić się na merytoryczności wpisów, ich różnorodności i systematyczności publikacji. Aby przyciągnąć odbiorców warto także pokusić się o organizację powiązanych z branżą gier i konkursów.

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A