Po ekofirmie zostały odpady, czyli co w prasie piszczy
access_time 2016-03-30 07:47:00
Can-Pack wyda miliony na nowy zakład w Tarnowie. Do pociągu długa droga. Jak nam płacą w Tarnowie? Czyli o czym przeczytamy w bieżącym wydaniu Tygodnika TEMI oraz Gazety Krakowskiej.

W dzisiejszym numerze Gazety Krakowskiej można przeczytać m.in. o tym:

  • Hałda śmieci w Mościcach jest groźna dla ujęcia wody

Zanieczyszczona olejami ziemia, szczątki sprzętów elektronicznych – taki spadek pozostawiła po sobie w Mościcach firma Ekotar, która przez dekadę promowała w Tarnowie ekologię i utylizację odpadów. Dopiero gdy postawiona w stan upadłości spółka zaprzestała działalności, wyszło na jaw, że na wynajmowanej przez nią nieruchomości ekozasady wcale nie obowiązywały. Odkryciem zbulwersowany jest Jacek Owsiak, który do 2011 r. był prezesem Ekotaru. O skandalicznym postępowaniu spółki zawiadomił prokuraturę. – Obawiałem się zanieczyszczenia środowiska i zagrożenia dla mieszkańców Tarnowa – tłumaczy. Dodaje, że hałda odpadów znajduje się nad rowem, którym zanieczyszczenia mogą przedostawać się wprost do pobliskiego Dunajca, w okolice ujęcia wody dla miasta. Prokuratura wszczęła śledztwo, powoła biegłego, który sprawdzi, co dokładnie zalega w stercie śmieci. źródło - Gazeta Krakowska, 30.03.2016 r., numer 74.

  • Can-Pack wyda miliony na nowy zakład w Tarnowie

Około 60 miejsc pracy powstanie w nowym zakładzie spółki Can-Pack w Tarnowie. Koncern z branży opakowań blaszanych ma już wszelkie pozwolenia i w najbliższych tygodniach rozpocznie inwestycję. Kosztem ok. 30 mln zł przy ul. Kochanowskiego wybuduje do końca roku zakład produkujący m.in. kapsle do butelek. – To sygnał dla inwestorów, że w Tarnowie panują sprzyjające warunki do ulokowania tu biznesu – komentuje prezydent Tarnowa Roman Ciepiela.

W dzisiejszym numerze Tygodnika TEMI można przeczytać m.in. o tym:

  • Do pociągu długa droga...

Modernizacja szlaku kolejowego E30 cały czas komplikuje życie pasażerom i zwykłym mieszkańcom miasta. Do sprawy ciągnącej się przebudowy wiaduktów dołącza teraz problem drogi między dworcem kolejowym i peronami. Wykonawca modernizacji przejścia podziemnego wyłączył tunel z użytkowania. Podróżni będą musieli przechodzić przez tory, ale kolej zapewnia, że mimo to będą bezpieczni. Utrudnienia potrwają do końca tego roku. W grudniu ma być otwarte zmodernizowane przejście podziemne, o ile nie nastąpią ,,poślizgi'' w wykonawstwie. Dotychczas większość inwestycji realizowanych przez PKP PLK w Tarnowie i okolicy spó,xniała się lub nadal spóźnia.

  • Jak nam płacą w Tarnowie?

Dane na ten temat, które dotyczą Tarnowa, nieco się różnią – w zależności od pochodzenia. Ostatnio informacje o wysokości przeciętnej miesięcznej płacy opublikowano w raporcie „Diagnoza społeczna 2015 – warunki i jakość życia Polaków”. W województwie małopolskim Tarnów pod tym względem znajduje się w połowie stawki. Wyraźnie wyprzedza go Kraków, lider zestawienia, ale gorszy jest choćby Nowy Sącz. Badania statystyczne na temat średnich zarobków tarnowian różnią się. Według danych z badań firmy Sedlak & Sedlak w 2015 roku średnia miesięczna płaca wynosiła w Tarnowie 3250 zł brutto, natomiast według GUS – 3514 zł. Tarnowianie w większości twierdzą zaś, iż to statystyczna fikcja.

Więcej szczegółów w dzisiejszych numerach TEMI oraz Gazety Krakowskiej.

Komentarze...