Pani wiceminister Agnieszka Odorowicz poinformowała posła Aleksandra Grada, że w tym roku pieniędzy nie ma, ale pomoże w roku najbliższym w temacie adaptacji Specjalnego Ośrodka Wychowawczego przy ul. Romanowicza, pod potrzeby Szkoły Muzycznej. Deklarację te potwierdziła Pani wiceminister w rozmowie telefonicznej z Prezydentem Bieniem.
– Umówiliśmy się na luty, kiedy to już program będzie przygotowywany w Ministerstwie Kultury i będzie można mówić o szczegółach, czyli ile pieniędzy będzie. Przypominam, że wnioskujemy o kwotę 4,3 mln zł z tego deklarujemy około 1.8 mln ze swoich środków, tyle trzeba wyłożyć aby szkołę do końca zrealizować. Jeżeli to będą pieniądze mniejsze to i tak rozpoczniemy działanie, bo już dłużej nie można czekać. Szkoła Muzyczna wymaga natychmiastowego przeniesienia.” – mówił Prezydent Miasta.
Druga dobrą wiadomość dotarła od ministra Kurylczyka. Po roku starań w Ministerstwie Infrastruktury sprawa skrzyżowania Okrężna-Lwowska została pozytywnie rozpatrzona. Program będzie realizowany w nadchodzącym roku. Kwota całego zadania to 2,5 mln zł, z tego Tarnów wyłoży milion, aby zadanie było wykonane.
Trzecia dobra wieść to planowane połączenie pomiędzy węzłem na obwodnicy (ul Krakowska), a węzłem Wierzchosławice, czyli węzłem planowanej autostrady.
- Wciąż mamy nadzieję i taka pewność we mnie rośnie, że w roku 2008 będziemy mieli autostradę do Tarnowa, do Krzyża. Ale zapomniano o połączeniu Węzła Wierzchosławice z układem drogowym miasta. Planowano wcześniej, że będzie on realizowany przez obecnie istniejący most i ulicę Witosa. Spowodowałoby to bardzo trudną sytuację na ul Witosa w rejonie ul. Kwiatkowskiego - ogromne natężenie ruchu, większe nawet niż obecnie na ul. Narutowicza.
Dzięki Dyrekcji Generalnej Dróg Krajowych i Autostrad, dzięki Gminie Tarnów i Wierzchosławice i środkom miasta, powstało opracowanie nowego połączenia drogowego, które zostanie przekazane jeszcze w tym roku, lub na początku kolejnego, Ministrowi Infrastruktury. Minister zapewnił ustnie władze miasta, że droga ta będzie wybudowana z pieniędzy centralnych.
Jest to odcinek ok. 6 km, dwupasmowej drogi (podobnie jak tarnowska obwodnica), z 3 skrzyżowaniami, z długim prawie 600 metrowym mostem w okolicy istniejącego mostu na rzece Dunajec, przechodząca pod torami kolejowymi. Skrzyżowania mają się znajdować w rejonie ulicy Zbylitowskiej, Zielnej i w rejonie Witosa. Koszt tej inwestycji to ok., 170 mln. zł.