W Urzędzie Miasta Tarnowa trwają przygotowania do wdrożenia systemu EduNet. Obecnie realizowany jest zakup serwerów i sprzętu do podpisu elektronicznego. Zwycięzca przetargu, firma Bull, zgodnie z umową dostarczyła sprzęt, który jest obecnie instalowany. Równolegle trwają szkolenia administratorów, oraz konfiguracja sprzętu.
Dziś odbył się pierwszy rozruch, w przyszłym tygodniu ruszą testy nowego sprzętu. W najbliższym czasie planowana jest instalacja oprogramowania realizowanego w trzecim etapie projektu EduNet , szkolenie administratorów, liderów oraz przeprowadzenie testów akceptacyjnych. Kolejny etap to szkolenia dla dyrektorów szkół oraz urzędników dotyczące systemu planowania i analiz.
Celem tych przedsięwzięć jest stworzenie i uruchomienie Systemu Wspomagania Zarządzania Edukacją, który obejmie Urząd Miasta Tarnowa oraz 45 szkół miejskich - podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Zakłada on również utworzenie 12 publicznych punktów dostępu do Internetu, znajdujących się w filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej w Tarnowie. Tak więc bezpośrednim celem projektu EduNet jest szerokie zastosowanie technologii informacji i komunikacji w zarządzaniu edukacją i informacjami na temat edukacji i nauczania oraz zwiększenie możliwości publicznego dostępu do Internetu.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.