EduNet jest pierwszym etapem realizacji programu wdrożenia Systemu Wspomagania Zarządzania Miastem, który został sfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach ZPORR oraz budżet Gminy Miasta Tarnowa.
W wyniku realizacji projektu EduNet stworzone zostało oprogramowanie (System Planowania i Analiz, Portal Edukacyjny, Elektroniczne Środowisko Przepływu Pracy, System Bezpieczeństwa oraz System Automatycznej Weryfikacji Podpisu Elektronicznego). Ponadto zakupione zostały urządzenia teleinformatyczne, m.in.: serwery, komputery, skanery i drukarki. Edunet wkracza teraz w fazę wdrożeń.
System skierowany jest przede wszystkim do nauczycieli, pracowników oświaty, rodziców oraz uczniów tarnowskich szkół.
Od grudnia ubiegłego roku zrealizowane w ramach projektu EduNet, .działają telecentra, czyli publiczne punkty dostępu do Internetu zlokalizowane w głównej siedzibie biblioteki publicznej oraz jej 11 filach. Od września 2007 roku szkoły opracowują arkusze organizacyjne w ramach EduNet. Działa i został wykorzystany do planowania wydatków oświatowych 2008 r. System Planowania i Analiz. W połowie grudnia zostanie uruchomiony kolejny element EduNet - Portal Edukacyjny, będący m.in. narzędziem komunikacji pomiędzy urzędem a szkołami, a także narzędziem publikacji informacji na temat oferty edukacyjnej tarnowskich szkół. Aktualnie trwa również akcja zapełniania treścią portali szkolnych. Elementami Portalu Edukacyjnego będą także forum, e-wywiadówka oraz ankietowanie. Funkcje te będą sukcesywnie uruchamiane i wykorzystywane przez szkoły. Na wiosnę przyszłego roku wdrożony zostanie elektroniczny nabór uczniów do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Jednym ze składowych elementów Edunet jest Elektroniczne Środowisko Przepływu Pracy, z którego korzystać będą pracownicy urzędu. Aplikacja ta będzie w sposób etapowy wdrażana w Urzędzie Miasta. Służyły ona do organizacji elektronicznego obiegu dokumentów w UMT. Do 1 marca przyszłego roku ma zostać zrealizowana funkcjonalność elementów Cyfrowy Urząd oraz Elektroniczne Środowisko Przepływu Pracy – część webowa. Funkcjonalności te pozwolą na załatwianie spraw w urzędzie drogą elektroniczną poprzez Internet oraz na pracę urzędników w zakresie obiegu dokumentów również na webowej wersji Elektronicznego Środowiska Przepływu Pracy.