Tarnów zdobywcą nagrody Google eMiasto
access_time 2011-11-23 15:37:07
Tarnów znalazł się wśród 10 polskich miast, które najszybciej rozwijają się w internecie. To zasługa tarnowskich małych i średnich firm – nowa nagroda Google ma na celu wyróżnienie miast, które odnotowały największy wzrost aktywności lokalnych firm w sieci. Nagroda powstała także po to, by pokazać znaczenie internetu w przyszłym rozwoju gospodarczym Polski.
Jak ważna jest widoczność w sieci, gdzie konsumenci coraz częściej szukają informacji o produktach i usługach, wie Tomasz Kozioł z tarnowskiej firmy GaleriauAdama.pl. Jego firma zajmuje się sprzedażą biżuterii przez internet i aktywnie korzysta z reklamy internetowej do pozyskiwania klientów. - Dzisiaj reklama w wyszukiwarce jest bez wątpienia wiodącą formą promocji i swoistym "magnesem" przyciągającym klientów, którzy potem wielokrotnie do nas wracają – mówi Tomasz Kozioł. To właśnie dzięki takim aktywnym przedsiębiorcom Tarnów otrzymał nagrodę Google eMiasto. Według międzynarodowego badania Boston Consulting Group, firmy obecne w internecie rozwijają się około czterokrotnie szybciej od tych, których nie można znaleźć w sieci. Także reklama internetowa rozwija się bardzo dynamicznie, a Google, dzięki swojej usłudze AdWords (reklamie w wyszukiwarce), jest w stanie ocenić jej przełożenie na rozwój polskiej gospodarki w podziale na poszczególne miasta. By przedstawić tę zależność, Google przyjrzało się aktywności reklamowej w prawie 200 miastach w całej Polsce i uszeregowało je pod względem procentowego wzrostu wydatków małych i średnich firm w programie reklamowym Google AdWords w ciągu ostatniego roku. W Tarnowie ten wzrost wyniósł 78%. Lista top 10 polskich eMiast w Polsce wygląda następująco: 1. Elbląg 2. Ruda Śląska 3. Zabrze 4. Białystok 5. Legnica 6. Krosno 7. Tarnów 8. Piaseczno 9. Siemianowice Śląskie 10.Gorzów Wielkopolski GaleriauAdama.pl korzysta właśnie z reklamy w internecie.- W wyniku zbyt niskiej sprzedaży internetowej, podjąłem decyzję o poszerzeniu reklamy sklepu o Google AdWords. Na początku środki przeznaczone miesięcznie na reklamę w wyszukiwarce były stosunkowo niskie, jednak już miesiąc od rejestracji, sprzedaż internetowa wzrosła o ok 10% - mówi Tomasz Kozioł, z firmy GaleriauAdama.pl. - W kolejnych miesiącach funkcjonowania reklamy w wyszukiwarce środki przeznaczone na pokrycie jej kosztów zostały podniesione kilkukrotnie. Dziś, po około pół roku od rejestracji w AdWords, sprzedaż internetowa wzrosła do ok 70% sprzedaży całkowitej, a zainteresowanie sklepem wciąż rośnie. Wcześniej w tym roku BCG opublikowało raport "Polska Internetowa", z którego wynika, że udział gospodarki internetowej w PKB już dzisiaj wynosi 2,7%, a w 2015 r. będzie to aż 4,1% PKB. Wartość polskiej gospodarki internetowej podwoi się już w ciągu najbliższych kilku lat, co oznacza, że firmy obecne online, skorzystają na tym najwięcej i zarazem więcej wniosą do przyszłego rozwoju gospodarki Polski. Z kolei badania wykonane przez SMG/KRC w 2011 r. pokazują, że połowa polskich małych i średnich firm nadal nie ma strony internetowej. - Nagrody Google eMiasta zostały stworzone po to, by pokazać i wynagrodzić te miasta, które są w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rozwój małych i średnich firm w internecie – powiedział Artur Waliszewski, dyrektor Google na Polskę oraz Europę Środkowo-Wschodnią. - Mam nadzieję, że będą także motywacją dla tych regionów, które nie znalazły się w czołówce, aby wypróbować skuteczność internetu. W dzisiejszych czasach firmy, które nie zaistnieją w sieci mogą zacząć tracić klientów na rzecz tych polskich i zagranicznych firm, które sprawnie korzystają z możliwości dotarcia do osób szukających ich oferty. - Cieszę się, że wysiłki władz samorządowych Tarnowa na rzecz rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw zostały docenione. Stolica subregionu, drugie, co do wielkości miasto Małopolski oddziałuje na populację około 400 tysięcy mieszkańców, jest jednocześnie miastem ludzi aktywnych, przedsiębiorczych i otwartych na wyzwania współczesnego świata. Nagroda w konkursie doskonale to pokazuje – mówi Ryszard Ścigała, Prezydent Tarnowa. Google jest także jednym z organizatorów akcji Internetowa Rewolucja, która ma na celu edukację małych i średnich firm w zakresie obecności w internecie. Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki. Dzięki Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma może za darmo założyć stronę WWW i za darmo zareklamować ją w sieci. W ciągu dwóch lat trwania programu przystąpiło do niego ponad 50 tys. firm z całej Polski, a w bezpośrednich spotkaniach szkoleniowych wzięło udział 7,5 tys. osob. Także każdy przedsiębiorca z Tarnowa zainteresowany obecnością w internecie może otrzymać od Google darmowy kupon na reklamę w wyszukiwarce na kwotę 250zł. Więcej informacji o kuponach można znaleźć na stronie www.internetowarewolucja.pl/emiasta.
Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A