Do konkursu należy zgłaszać fotografie o tematyce przyrodniczej (w tym również krajobrazy), wykonane na terenie Tarnowa i w najbliższej okolicy. Oceniane będą zdjęcia zarówno czarno-białe , jak i kolorowe. Warunek jest taki, że muszą być wykonane w okresie od lipca do września. Co ważne, każdy uczestnik może złożyć tylko jedno zdjęcie.
Zgłaszane zdjęcia nie powinny być wcześniej publikowane. Udział w konkursie oznacza zgodę na ich wykorzystanie, m.in. poprzez prezentację na wystawie pokonkursowej.
Dla autorów najlepszych prac przewidziano nagrody, a każdy uczestnik otrzyma dyplom i drobny upominek. Organizatorem konkursu jest Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Tarnowa.
Prace będą przyjmowane do 30 września 2014 roku w Wydziale Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Tarnowa przy ul. Nowej 4, tel. 14 6 882 872. Mogą być również przesyłane pocztą z dopiskiem „Konkurs fotograficzny – Wakacyjna Przyroda” na adres: Urząd Miasta Tarnowa, ul. Mickiewicza 2, 33-100 Tarnów.
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu zamieszczone są w regulaminie.
Regulamin konkursu fotograficznego „Wakacyjna Przyroda”
§ 1.
Organizatorem konkursu fotograficznego „Wakacyjna Przyroda”, zwanego dalej „konkursem” jest Prezydent Miasta Tarnowa.
§ 2.
Konkurs organizuje się corocznie. Ogłoszenie o konkursie podaje się do wiadomości poprzez ogłoszenie na stronie internetowej Gminy Miasta Tarnowa do dnia 30 czerwca każdego roku.
§ 3.
Konkurs ma charakter otwarty i przeznaczony jest dla wszystkich osób zajmujących się fotografią.
§ 4.
Tematem prac konkursowych jest przyroda (w tym również krajobraz) Tarnowa i okolic.
§ 5.
Zdjęcia muszą być wykonane na terenie Tarnowa i powiatu tarnowskiego.
§ 6.
Zdjęcia muszą być wykonane w miesiącach od lipca do września.
§ 7.
W konkursie oceniane będą zdjęcia czarno – białe i kolorowe. Każdy uczestnik może nadesłać tylko jedno zdjęcie. Złożenie więcej niż jednego zdjęcia powoduje wykluczenie uczestnika z konkursu.
§ 8.
Zdjęcie należy dostarczyć do Urzędu Miasta Tarnowa osobiście lub listem poleconym,
w usztywnionej kopercie, w formie odbitki o formacie 20x30 cm, na papierze błyszczącym oraz
w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.
§ 9.
Zdjęcie należy przesłać do dnia 30 września każdego roku, liczy się data stempla pocztowego. Zdjęcia nadesłane po tym terminie nie będą oceniane.
§ 10.
1. Przesłane na konkurs zdjęcie nie powinno być wcześniej publikowane, a udział w konkursie oznacza zgodę na ich wykorzystanie m.in. poprzez prezentację na wystawie pokonkursowej.
2. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
§ 11.
Zdjęcie musi być opatrzone tytułem, pseudonimem autora oraz datą i miejscem jego wykonania. Do zdjęcia musi być dołączona zaklejona koperta opisana pseudonimem autora i tytułem zdjęcia, zawierająca w środku następujące dane: imię i nazwisko autora, adres zamieszkania, adres e-mail, telefon kontaktowy oraz oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
§ 12.
Konkurs przeprowadza Komisja Konkursowa, zwana dalej „Komisją” w składzie od 5 do 7 osób, powołana przez Prezydenta Miasta Tarnowa.
§ 13.
Po upływie terminu składania zdjęć Komisja wyłoni zwycięzców.
§ 14.
Zdjęcia nadesłane na konkurs – po jego zakończeniu - będą zwracane ich autorom osobiście
w siedzibie Urzędu Miasta Tarnowa lub na adres wskazany zgodnie z § 11 niniejszego regulaminu. Nie dotyczy to zdjęć, o których mowa w § 15 ust. 1 niniejszego regulaminu, których wykorzystanie przez Gminę Miasta Tarnowa będzie określone w drodze umowy.
§ 15.
1. Zwycięzcy konkursu oraz wyróżnieni uczestnicy otrzymują nagrody pieniężne lub rzeczowe, których wysokość i wartość określał będzie Prezydent Miasta Tarnowa w terminie do 30 lipca każdego roku.
2. Wszystkim uczestnikom konkursu wręcza się dyplomy.
§ 16.
Informacje o terminie i miejscu rozstrzygnięcia konkursu zamieszcza się na stronie internetowej Gminy Miasta Tarnowa a uczestników powiadamia indywidualnie.