Rajd Barum: czwarte miejsce Tint Rally Team w Rajdowych Mistrzostwach Europy
access_time 2015-09-03 09:15:54
Za nami jedna z najtrudniejszych, asfaltowych rund Rajdowych Mistrzostw Europy – Barum Czech Rally Zlin. Zadebiutowali w niej zawodnicy Tint Rally Team – Krzysztof Schenk i Maciej Handwerker, jadący Hondą Civic Type-R.
Załoga postawiła sobie za cel zbieranie doświadczenia i systematyczne powiększanie swojego tempa, które zaprocentowało wynikiem – czwartym miejscem w klasie RC3. Nie było łatwo, o czym powiedzieli sami zawodnicy. Warto dodać, że ze 144 załóg, które zgłosiły się do zawodów, na mecie znalazły się tylko 62! Świadczy to o wielkiej trudności zawodów. - Jadąc na Rajd Barum wiedziałem, że nie będą to łatwe zawody. Trasy w okolicy Zlina są bardzo wymagające, szczególnie dla zawieszenia rajdówki. To jego optymalne ustawienie decyduje o tym, czy da się pojechać dane zakręty szybko, pozostając na trasie... Cały czas nad tym pracowaliśmy, korygując nastawy, próbowaliśmy uzyskać kompromis. Niestety w drugiej części pierwszego dnia rozpoczęły się problemy z układem kierowniczym naszej Hondy, z którymi na szczęście poradzili sobie nasi mechanicy - mówi Krzysztof Schenk (kierowca). - Wysokie temperatury oscylujące w granicach 35 stopni były ogromnym wyzwaniem dla nas, zawodników, ale także dla silnika, hamulców i opon. W takich warunkach nie wszystko pracuje tak, jak należy, jednak wszyscy mieli taką samą sytuację. Mimo wszystko jestem zadowolony z debiutu, czwarte miejsce w klasie jest dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę, że nasza Honda jest praktycznie w specyfikacji grupy N. Dziękuję naszym sponsorom, partnerom, mechanikom, całemu zespołowi. Wielkie dzięki także dla kibiców - atmosfera w Czechach była niesamowita. Rajd tej rangi to naprawdę duże wyzwanie dla całego zespołu, ze względu na logistykę. Wynik w zawodach to nie tylko zasługa załogi - składa się na to także wiele czynników, jak praca mechaników czy koordynatora - dodaje. - Większość odcinków znałem z poprzedniego startu i wiedziałem, czego się spodziewać. Mimo tego stan asfaltów przez tych kilka lat znacznie się pogorszył. Wypracowane ustawienia zawieszenia zupełnie nie zdały egzaminu i dopiero w drugim dniu znaleźliśmy setup na te specyficzne odcinki. Niesamowite upały w połączeniu z naszą rajdową konfekcją stanowiły dodatkową trudność. Był to zdecydowanie najtrudniejszy rajd w mojej dwunastoletniej karierze i mam ogromną satysfakcję z dotarcia do mety. Nie patrzę na wynik, bo w ERC startuje światowa czołówka, a my doskonale wiemy, że jeszcze dużo nam do niej brakuje. Dziękuję wszystkim kibicom za wspaniały doping i wsparcie - mówi Maciej Handwerker (pilot). Tegoroczne starty Tint Rally Team są możliwe dzięki wsparciu sponsorów: Studio Reklamy Tint, Samson – Deweloper spełniający marzenia, Tarnów - Polski Biegun Ciepła, MAT MAT – budownictwo drogowe, przewierty sterowane, Pensjonat Panorama w Zalasowej, Firma Lights wykończenia powierzchni handlowych, Śrubtar technika zamocowań, narzędzia, Witospol - sprzedaż paliw płynnych, Haparts - sklep z częściami do Hondy, Honda Kolaczek Wieliczka, Centrum Stomatologii i Protetyki Focus, Frasses Bar – restauracje fast food, Mytnik – dystrybucja części samochodowych, Jewuła - Kuźnia fryzjerska, Simaline - haft komputerowy, Auto Spa Tarnów – mycie i kompleksowe czyszczenie samochodów, Wraptor – Car Protection, Ubezpieczenia Rajdowe Aneta i Piotr Mazgaj, Opony Wadas – serwis oponiarski, Grafit Tarnów – Akademia Sportu. Partnerami zespołu są: Motodrom Tarnów – Open Drive, Stowarzyszenie Ich Lepsze Jutro, Kalendarz Bez Barier, Honda Klub Tarnów, 4Hjul.pl - Forum motoryzacyjne dla Polaków w Norwegii, Blacharstwo i Lakiernictwo Samochodowe Krzysztof Wawrzon, Graf – Wypożyczalnia samochodów i quadów. Opiekę medialną sprawują Portal: Rajdy24.pl, Tygodnik Przegląd, Tarnowska TV HD, Portal: Sport.miastoiludzie.pl, Portal: Tarnow.net.pl.
Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A