Tarnowskie urzędy dostępne tylko przez telefon lub internet
access_time 2020-03-16 14:12:00
Z powodu zagrożenia koronawirusem, tarnowskie urzędy ograniczyły lub całkowicie zaprzestały przyjmowania mieszkańców. Wszystkie apelują, aby załatwiać sprawy telefonicznie lub przez internet.

Jak już informowaliśmy Urząd Miasta Tarnowa i jego instytucje ograniczają bezpośrednią obsługę petentów, zalecając im kontakt telefoniczny lub mailowy.

Od dziś osoby korzystające z usług Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie mają ograniczony dostęp do budynków przy ul. Granicznej 8A, ul. Golhammera 3, ul. Gumniskiej 25, przy ul. Goslara 5, ul. Chemicznej 10A oraz al. Matki Bożej Fatimskiej 9.

Przyjmowanie stron będzie się odbywać przy al. M. B. Fatimskiej 9 - na parterze - po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu z pracownikiem. W sytuacjach pilnych – zagrażających życiu bądź zdrowiu - niezwłocznie po otrzymaniu informacji telefonicznej. Wnioski o przyznanie pomocy mogą być składane również telefonicznie u pracowników oraz w formie elektronicznej.

Wszelkie dokumenty i wnioski można również składać na Dzienniku Podawczym, który mieści się w budynku przy al. Matki Bożej Fatimskiej 9 – na parterze, boczne wejście, od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 – 14.00. Natomiast osoby chcące umówić się na wypłatę środków w kasie ośrodka proszone są o kontakt telefoniczny pod nr 14 688 20 29.

O ograniczenie wizyt w swojej tarnowskiej placówce prosi klientów również ZUS. W urzędzie pojawiły się skrzynki, w których można zostawić dokumenty i wnioski, by nie narażać się na bliski kontakt z innymi osobami. ZUS zaleca jednak, by w przypadku potrzeby kontaktu korzystać z informacji telefonicznej – numer tel. 22 560 16 00.  Konsultanci są dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 18.00. Można korzystać również z kontaktu mailowego. Adres e-mail do zapytań ogólnych cot@zus.pl. Kontakt możliwy jest także za pośrednictwem usług elektronicznych dostępnych na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Co ważne, przez najbliższe dwa najbliższe poniedziałki (16 i 23 marca) obsługa w placówce ZUS będzie skrócona do godz. 15.00.

Bezpośredniej obsługi interesantów zupełnie zaprzestał dziś Powiatowy Urząd Pracy. Kontakt z PUP w Tarnowie możliwy będzie w tym okresie wyłącznie za pośrednictwem: telefonu (14 68-82-300), faksu (14 68-82-301), poczty elektronicznej (up@up.tarnow.pl), elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP, formularzy umieszczonych na stronie Publicznych Służb Zatrudnienia www.praca.gov.pl oraz poczty tradycyjnej.

Urzędnicy Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnowie przypominają, że rejestracji osób bezrobotnych dokonać można za pomocą internetu, przy wykorzystaniu systemu ePUAP oraz podpisu kwalifikowanego (założenie konta ePUAP możliwe jest m.in. za pośrednictwem serwisów internetowych większości banków – szczegółowe informacje można znaleźć na stronie www.pz.gov.pl).

Mieszkańców nie przyjmują też Starostwo Powiatowe w Tarnowie, które obsługuje petentów wyłącznie za pośrednictwem Poczty Polskiej i platformy ePUAP oraz tarnowska Delegatura Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, gdzie kontakt został ograniczony wyłącznie do formy elektronicznej, telefonicznej, a także korespondencji tradycyjnej.

Zmiany w funkcjonowaniu swoich placówek wprowadziła też Poczta Polska. W związku z zawieszeniem transportu lotniczego od poniedziałku poczta wstrzymuje przyjęcia przesyłek zagranicznych. Zmieniły się też godziny otwarcia. - Godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14-20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę, także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny. Praca placówek całodobowych zostaje skrócona, placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8 .00 do 20.00, a punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych będą nieczynne. - informuje Poczta Polska.

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A