„Dzień otwarty” w Szkole Podstawowej nr 9 w Tarnowie
access_time 2018-03-13 02:53:00W godzinach przedpołudniowych dzieci wzięły udział w przedstawieniu pt. „Urodzinowy smok”. Z wielkim zaangażowaniem i zaciekawieniem bawiły się w ramach zajęć z dogoterapii, gdzie mogły zobaczyć jak pies rozpoznaje zapachy, poszukuje ukrytych rzeczy. Cała zabawa wywołała wiele emocji, goście z wielkim entuzjazmem podeszli do przeprowadzonych zadań.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty kreatywne i matematyczne. Przedszkolaki miały szansę wziąć udział w grach i zabawach zorganizowanych przez nauczycieli języków obcych. Wielką przygodą, okazały się dla dzieci doświadczenia chemiczne, gdzie przedszkolaki mogły wykonać eksperymenty i przekonać się, że nauka ścisła nie jest taka straszna.
Goście mieli również okazję brać udział w zajęciach kreatywno – ruchowych, czytelniczych oraz muzycznych. W sali gimnastycznej podziwiały swoich starszych kolegów w pokazie gimnastycznym oraz tańcu towarzyskim.
Podczas zajęć logopedycznych przedszkolaki poznawały zasady pięknej wymowy, naśladowały dźwięki i ruch pojazdów w zabawach logorytmicznych. Dzieci mogły zobaczyć jak w szkole funkcjonuje biblioteka, tam wykazywały się znajomością baśni i bajek pisanych.
Wielkim zainteresowaniem cieszyły się zajęcia przygotowane z zakresu projektowania komputerowego, jak można było się spodziewać, oderwanie dzieci od świata multimediów okazało się wielkim wyzwaniem. W świetlicy szkolnej dzieci mogły brać udział w tworzeniu ogromnej lokomotywy, projektowały pojazdy, wysłuchały wiersza J. Brzechwy „Lokomotywa” przy użyciu tablicy multimedialnej, co sprawiło im wiele radości.
W godzinach popołudniowych do dyspozycji rodziców i ich pociech były dodatkowo konsultacje i zabawy logopedyczne, matematyczne, chemiczne, fizyczne, interaktywne z języka angielskiego, laboratorium naukowe i kącik przyrodniczy.
Można było wziąć udział w warsztatach tanecznych oraz plastycznych. Rodzice uzyskali także szczegółowe informacje dotyczące zasad rekrutacji na rok szkolny 2018/2019.
Ogromne zaangażowanie dyrekcji, nauczycieli i uczniów nagrodzone zostało obecnością licznych grup dzieci nawet z odległych placówek przedszkolnych.
Fot. Tomasz Schenk