BWA zaprasza na „Lekcja dizajnu. Polskie projekty tworzone z myślą o dzieciach”
access_time 2017-12-05 16:19:00
Wystawa w ramach 14. Festiwalu Sztuki ArtFest im. Bogusława Wojtowicza. Wernisaż wystawy i oprowadzanie kuratorek Joanny Kurkiewicz i Aleksandry Banaś (Instytut Dizajnu Kielce) odbędzie się 8 grudnia o godz. 18:00.

W programie:

9.12.2017, g. 9.00 / BWA „Mały ArtFest”, udział bezpłatny

g. 11:30 / BWA „Mały ArtFest”, udział płatny 10 zł

„Zeszyt” – rodzinne warsztaty introligatorskie, w czasie którego dzieci i ich rodzice/opiekunowie stworzą swój własny zeszyt. Wcześniej zapoznają się z wystawą „Lekcja dizajnu”, na której znajdą wiele inspirujących książeczek.

Prowadzenie: Joanna Kurkiewicz i Aleksandra Banaś (Instytut Dizajnu Kielce)

Wstęp wolny, obowiązują zapisy: kubisztal@bwa.tarnow.pl

g. 11:30 /BWA, kuratorskie oprowadzanie po wystawie, wstęp 1 zł

Co to jest design?

Na czym polega praca projektanta?

Czym różni się projektowanie dla dzieci od projektowania dla dorosłych?

Z tymi pytaniami spotykamy się w   naszej codziennej pracy, odkąd w  Institute of Design Kielce zaczęłyśmy realizować program Lekcje designu będący ofertą edukacyjną dla szkół. Od 2014 roku prowadzimy warsztaty dla dzieci, organizujemy wydarzenia skierowane do najmłodszych i  przybliżamy im świat designu za pomocą lekcji muzealnych. Podczas zajęć nasi podopieczni zwiedzają galerię, biorą udział w   ćwiczeniach warsztatowych i  oglądają prezentacje multimedialne. Dzięki temu poszerzamy ich wiedzę o  projektowaniu, rozwijamy świadomość estetyczną i  kreatywność oraz oswajamy ze znaczeniem trudnego, obco brzmiącego słowa design.

Wystawa Lekcja designu to rezultat dotychczasowych działań i  nasz subiektywny przegląd polskich marek, które tworzą z  myślą o  dzieciach. To także doskonała okazja do spotkania i  konfrontacji świata najmłodszych, gdzie króluje nieograniczona wyobraźnia, ze światem projektantów kierujących się przede wszystkim logiką. Twórcy, których produkty prezentujemy na wystawie to zazwyczaj małe, rodzinne lub jednoosobowe firmy. Ich członkowie kultywują rzemieślnicze tradycje i przekazują doświadczenia z   pokolenia na pokolenie, co przekłada się na jakość wyrobów. Rodzice przyzwyczajeni do schematów – różowy dla dziewczynek, niebieski dla chłopców – często zapominają, że to oni sami mają wpływ na wybory i kształtowanie gustów swoich pociech. Poprzez dokonywanie świadomych wyborów konsumenckich i   podejmowanie odpowiedzialnych decyzji stają się bowiem wzorem dla najmłodszych. Naprzeciw rodzicom wychodzą polskie marki, produkując krótkie serie przedmiotów tworzonych ręcznie. Charakteryzuje je dbałość o  szczegóły i   jakość, która przeważa nad masową produkcją. Na wystawie prezentujemy różnorodną ofertę polskich projektantów – meble, elementy wyposażenia wnętrz, dekoracje, książki, zabawki i  ubrania. Stąd też podział ekspozycji na cztery działy: Czytelnię, Plac Zabaw, Młodą Modę i  Pokój Dziecka.

Komentarze...