Azoty sponsorem żużla przez kolejne trzy lata!
access_time 2016-12-19 07:00:00
Ta wiadomość usatysfakcjonuje zarówno kibiców czarnego sportu, jak i zawodników oraz działaczy tarnowskiego klubu żużlowego, który może być spokojny o swoją przyszłość. Grupa Azoty zawarła bowiem umowę z Unią Tarnów Żużlową Sportową Spółką Akcyjną, na mocy której koncern chemiczny zostanie głównym partnerem, a co za tym idzie - wspierać będzie finansowo funkcjonowanie klubu przez najbliższe trzy lata.

Fakt, iż umowa została zawarta na okres trzech lat otwiera dodatkowe możliwości zarówno przed samym klubem, jak i Grupą Azoty. - Mając zakreślone w taki sposób perspektywy funkcjonowania, spółka żużlowa może w bardziej klarowny sposób planować swoje wydatki oraz zyska większą swobodę działania – mówi prezes Grupy Azoty Mariusz Bober (w piątek został odwołany - red.), z którego inicjatywy umowa zawarta została na tak długi okres. - Nam natomiast pozwoli osiągnąć większe korzyści wizerunkowe, w tym pozwoli uzyskać większy ekwiwalent reklamowy.

Jak zaznacza prezes Mariusz Bober, warunkiem jest jednak – co po raz pierwszy w historii umów sponsorskich Grupy Azoty z ŻSSA zostało wyartykułowane w tak jasny sposób – spełnienie określonych w umowie warunków sportowych. To z kolei zapewni Grupie Azoty jako głównemu partnerowi osiągnięcie określonych korzyści wizerunkowych i marketingowych, które są przecież głównym celem sponsoringu sportowego.

Niezmiernie ważne jest, że w umowie znalazły się też zapisy dotyczące szkolenia młodych adeptów żużla. Przedmiotem umowy są bowiem także działania związane z programem szkolenia dzieci i młodzieży, w ramach Programu Grupa Azoty Start. To nakłada na klub nie tylko obowiązek położenia szczególnego nacisku na szkolenie młodych zawodników, ale także to, że w zawodach będzie występować określona ilość klubowych wychowanków, także z juniorskiego grona.

- Jako firma dobiegająca dziewiędziesiątki i przez te wszystkie lata odgrywająca ważną rolę w życiu społecznym miasta i regionu doskonale zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka na nas spoczywa – podkreśla prezes Mariusz Bober.

– W szczególności czujemy się odpowiedzialni za rozwój dzieci i młodzieży, a więc wspieramy szereg inicjatyw o charakterze sportowych dedykowanych dzieciom i młodzieży – zarówno w skali ogólnopolskiej, jak i lokalnej. Dlatego nie mogło tego zabraknąć również przy okazji umowy z ŻSSA, a zatem położyliśmy nacisk również i na tę kwestię – zaznacza.

Swego zadowolenia z faktu podpisania umowy w takim kształcie nie kryje również wiceprezes zarządu Józef Rojek. – Treść tej umowy szczególnie odpowiada mi ze względu na objęcie nią ludzi młodych, bo to bardzo ważne, aby w Tarnowie stworzyć dzieciom i młodzieży odpowiednie warunki do rozwoju. Ta sprawa szczególnie leży mi na sercu – podkreśla.

Równocześnie klub zobowiązał się także do podjęcia szeregu działań marketingowych, aby zarówno zwiększyć własne przychody, jak i zrealizować oczekiwane przez Grupę Azoty efekty wizerunkowe i marketingowe. - To ważne, żeby klub zarabiał, bo choć tradycje żużlowe są w Tarnowie piękne, a dla nas bardzo ważne i chcemy je wspierać, to jednak nie możemy w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu koncentrować się wyłącznie na jednej dziedzinie. Bardzo ważne są również świadczenia wizerunkowe i reklamowe, do których Klub zobowiązał się na rzecz swego głównego partnera, jakim w wyniku zawartej umowy jest Grupa Azoty – podkreśla wiceprezes zarządu Józef Rojek. – Jest to co najmniej kilkadziesiąt działań o charakterze marketingowym i wizerunkowym, które mają przecież konkretną wartość – konkluduje.

Umowa pomiędzy Grupą Azoty a Unią Tarnów Żużlową Sportową Spółką Akcyjną to obszerny blisko dwudziestostronicowy dokument szczegółowo regulujący wszystkie kwestie wzajemnych relacji klubu i jego głównego partnera. Zarówno jedna, jak i druga jej strona wiążą z jego podpisaniem duże nadzieje. - Doceniamy dotychczasową wieloletnią współpracę, oczekujemy realizacji postanowień umowy i daleko idącej współpracy – podkreśla prezes Mariusz Bober.

Warto dodać, że kilka dni temu parafowano trzyletnią umowę ze Stowarzyszeniem Piłki Ręcznej Tarnów, a w ciągu najbliższych kilku tygodni Grupa Azoty zamierza podpisać kolejne umowy dotyczące akcji promocyjno-reklamowych, które wspierać będą finansowo nie tylko inicjatywy o charakterze sportowym, ale również kulturalnym.

Komentarze...