Teatr Plastyczny ''APRAPLI''
access_time 2005-09-19 19:31:58
Tarnowskie Centrum Kultury ogłasza zapisy do Teatru Plastycznego „APRAPLA”. Podczas czwartkowego spotkania (22.09, godz.18.00, Sala Koncertowa TCK) będzie można zapoznać się z działalnością „APRAPLI” poprzez obejrzenie projekcji filmów z realizacji kilku projektów teatru oraz przez rozmowę z Miachałem Porebą – założycielem teatru.

Teatr Plastyczny Michała Poręby „APRAPLA” działa od 1997 r. w Tarnowskim Centrum Kultury . Podejmuje działania integrujące muzykę plastykę i ruch w formę teatru ulicznego i performance. APRAPLA uczestniczy w krajowych i międzynarodowych imprezach teatralnych i plastycznych m.in. w Międzynarodowym Festiwalu Działań Teatralnych i Plastycznych „ZDARZENIA” – Tczew Europa 2002, w Festiwalu Komedii „TALIA” Tarnów 2000, 2001. Teatr został uhonorowany I nagrodą  za projekty zrealizowane  podczas V Europejskiego Kongresu InSEA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Wychowania przez Sztukę)  Vademecum „PÓJDŹ ZA MNĄ” – Poznań 2000 oraz wyróżnieniem specjalnym za performens „VITAE” w konkursie plastycznym Tarnowskie Klimaty.


Oto kilka projektów Teatru Palstyczego "APRAPLA":

 

 


 hspace=„OTO”

Akcja plastyczna ma miejsce w zamkniętej z założenia przestrzeni obrazującej fragmentaryczność istnienia. Działanie rozgrywa się na płaszczyźnie formy wizualnej i treści odnoszącej się do dualizmu rzeczywistości. W akcji wykorzystano mimikę i ruch ciała dla wyrażenia budzącej się osobowości wtłoczonej w zumifikowane struktury charakterystyczne dla współczesnej zbiorowości.

 

 

 

 

„RYSUNEK 2”

Miejscem akcji jest hall dworca kolejowego. Na środku zostają umieszczone kubusy, na których znajdują się „gazetowe” postacie. Osoba  hspace=prowadząca akcję pełni rolę „ czarownika” uruchamiając świadomość i nieświadomość postaci. Czarownik posługując się w swoich działaniach kolorem jest archetypem pojawiającym się w świadomości kolektywnej.


 

 

 

 hspace=RYSUNEK 1

Akcja została przeprowadzona przed Tarnowskim Teatrem. Głównym celem działań było połączenie tańca jako odwiecznego rytuału transformowania idei z kontrolowanym ruchem. Takie połączenie przeciwstawnych wartości , ruchu mechanicznego i spontanicznego dzieli byt i tworzy obraz wtapiający się w określoną przestrzeń . Pojawia się znak będący przekazem idei – graficznym zapisem tegoż ruchu.

 

 

 

 hspace=ŻYWIOŁY

Szaman jako łącznik sił natury wyzwala poprzez symbole graficzne (znaki geometryczne ) ogień wodę , powietrze.

 

 

 

 


 

 

 

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A