Marcin z plakatu
access_time 2008-07-11 12:07:57
Kilkanaście lat temu mało co wiedziało się o zespole Downa, nie mówiło się o ludziach niepełnosprawnych w telewizji, nie widziało się ich na ulicach, a cała wiedza na ten temat kończyła się na serialu „Dzień za dniem”. Dziś jest inaczej – ludzi z zespołem Downa nie tylko spotykamy w parkach, sklepach i na ulicach, ale także w polskich serialach i na plakatach reklamowych. Tarnowskie Stowarzyszenie „Ich Lepsze Jutro” poprosiło o udział w kampanii 1 proc. swojego podopiecznego – Marcina Machetę, chłopca z zespołem Downa.
Marcin jest uczestnikiem Warsztatu Terapii Zajęciowej im. Jana Pawła II przy ul. Hodowlanej w Tarnowie. Za zgodą mamy został twarzą kampanii po raz pierwszy zorganizowanej przez Stowarzyszenie „Ich Lepsze Jutro”. Plakaty z wizerunkiem Marcina pojawiły się w wiatach przystankowych; reklama była eksponowana na kalendarzach różnego formatu, w internecie, lokalnych gazetach, a nawet w prasie ogólnopolskiej. Eksperci Tygodnika Newsweek Polska uznali reklamę z Marcinem za najlepszą lokalną kampanię „1 procent” w tym roku. Pomysł i projekt powstał w tarnowskiej Grupie Autograf, która od początku istnienia Stowarzyszenia „Ich Lepsze Jutro” zajmuje się kreowaniem wizerunku tej organizacji pozarządowej.

Również rodzice dzieci uczęszczających na zajęcia przy ul. Hodowlanej chwalą kampanię. – Dzięki plakatom, kalendarzom i ulotkom, odbywa się wyjątkowa promocja osób z zespołem Downa. To pomaga zrozumieć, że nasze niepełnosprawne intelektualnie dzieci mogą robić to samo, co zdrowe – mówi Maria Dobek, mama Magdy z Aktywnej Świetlicy Terapeutycznej.

Bohater tegorocznej kampanii, Marcin Macheta, mieszka w Sukmaniu koło Wojnicza i codziennie przyjeżdża do Warsztatu przy ul. Hodowlanej 6. Odległość nie ma znaczenia. - Stawiamy na rehabilitację społeczną, dlatego zamiast taksówki, po Marcina jedzie terapeutka, a podróż odbywa się autobusami komunikacji publicznej. Dzięki temu Marcin potrafi kupić bilet, nie boi się ludzi, wręcz przeciwnie – łatwo nawiązuje z nimi kontakt – podkreśla Tomasz Wardzała, kierownik Warsztatu.

- Marcinowi składamy serdeczne podziękowania. Dzięki niemu i dziesiątkom podatników, nasze Stowarzyszenie skutecznie będzie pomagać niepełnosprawnym dzieciom – mówi prezes Stowarzyszenia Krzysztof Drwal. Wciąż z urzędów skarbowych spływają pieniądze podatników. Dokładna kwota nie jest znana, ale już wiadomo, że wszystko zostanie przeznaczone na działalność Aktywnej Świetlicy Terapeutycznej, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem i zaufaniem rodziców. Dzieci z upośledzeniem umysłowym mogą liczyć na darmową pomoc logopedy, psychologa i terapeutów, którzy stosują nowoczesne metody rehabilitacji. Podsumowanie akcji 1 proc. Stowarzyszenie „Ich Lepsze Jutro” planuje po wakacjach.

Komentarze...