Pomoc polega na wykonaniu na koszt Urzędu Miasta Tarnowa następujących usług:
1.usunięcie powstałych w wyniku demontażu odpadów azbestowych, czyli spakowanie
i załadunek na samochód tych odpadów (lub tylko załadunek na samochód, jeśli odpady azbestowe zostały uprzednio spakowane przez demontującego),
2.transport powstałych w wyniku demontażu odpadów azbestowych z terenu nieruchomości do miejsca unieszkodliwienia,
3.unieszkodliwienie odpadów azbestowych na składowisku tych odpadów.
Wnioski przyjmuje Referat Ochrony Środowiska UMT, przy ul. Goldhammera 3. Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 014/68-82-867.
Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Tarnowa przypomina, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 02.04.2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, właściciele i zarządcy nieruchomości zobowiązani są zgłosić prace polegające na zabezpieczeniu lub usuwaniu wyrobów zawierających azbest do właściwego organu administracji architektoniczno–budowlanej (Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego).
Ponadto zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (na właścicielu zarządcy bądź użytkowniku nieruchomości na której znajdują się wyroby zawierające azbest ciąży obowiązek sporządzenia informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania. Informacje właściciel, zarządca lub użytkownik sporządza w dwóch egzemplarzach i przekłada prezydentowi miasta.
Info: Urząd Miasta Tarnowa
Info: Organizatorzy