Radna apeluje - autobusy na "Biegunie Ciepła" potrzebują klimatyzacji
access_time 2010-07-13 15:08:59
MPK w Tarnowie i Gmina Tarnów (właściciel spółki) w ramach planowanych działań inwestycyjnych powinny podjąć działania na rzecz wyposażenia autobusów komunikacji miejskiej w urządzenia klimatyzacyjne oraz dokonując zakupu nowych pojazdów nabywać wyłącznie samochody wyposażone w klimatyzację dla kierowców i pasażerów. Tak twierdzi Anna Czech, Radna Miasta Tarnowa.

Przy obecnych temperaturach pasażer w przeszklonym autobusie MPK jest jak roślina szklarniowa, a przejazd tarnowskimi autobusami przypomina pobyt w saunie. W najgorszej sytuacji są kierowcy, którzy pracując w tych tropikalnych warunkach po kilkadziesiąt godzin tygodniowo odpowiadają za bezpieczeństwo pasażerów. W czasach, kiedy klimatyzacja w środkach komunikacji publicznej staje się normą, wg danych witryny internetowej MPK spośród 92. autobusów tarnowskiego przewoźnika, tylko 8. posiada klimatyzacje, choć w roku 2008 miejska spółka zakupiła 12. mercedesów CITO, a w roku 2010 2. Solbusy SM12.

- Biorąc pod uwagę dobro pasażerów i bezpieczeństwem warunków pracy kierowców, klimatyzacja w autobusach jeżdżących ulicami Bieguna Ciepła nie powinna być luksusem, lecz standardem -uważa Anna Czech. Nawet jeśli oznacza to większe koszty: autobus z klimatyzacją spala do 20 procent paliwa więcej, szacunkowy koszt urządzeń klimatyzacyjnych w autobusie to około 40 tys. złotych. Jednak przyjmując, że autobus - w zależności od typu - może kosztować nawet 900 tys zł, dodatkowy wydatek tego rzędu nie wydaje się aż tak ogromny. Czasami wystarczy racjonalnie pomyśleć zamiast wydawać ze środków publicznych na budowę fontanny przy Skwerze Popiełuszki ponad milion zlotach, które wystarczyłby na zamontowanie urządzeń klimatyzacyjnych w ponad 20 autobusach, zabierających co kilka minut pasażerów z pobliskiego przystanku.




Zobacz też:

Klimatyzacja w autobusach a tarnowska fontanna - Rzecznik Prezydenta Tarnowa odpowiada na apel Radnej Anny Czech

Komentarze...
testststs 10,2,9,1,A