Spośród 60 kandydatów, na plansze trafią 22 miasta z największą ilością głosów. Obecnie w klasyfikacji przewodzi Białystok, w czołówce są też Poznań i Gdynia.
Od 20 lutego przez dwa tygodnie, internauci oddali na polskie miasta blisko 650 tys. głosów. W tym na Tarnów około 18 tys. A czy Ty już dzisiaj głosowałeś? Oddaj swój głos poprzez ten link.
Ale to nie koniec rywalizacji. Właściwie to dopiero teraz zaczyna się prawdziwa, zacięta walka o jak najwyższą pozycję. Tarnów mozolnie odrabia dystans do poprzedzającej go w tabeli... Warszawy! Cały czas musi też oglądać się za "plecy", bo podrażniona ambicja wielkich ośrodków miejskich oraz nadzwyczajna mobilizacja mniejszych miejscowości powoduje, że uformowała się w rankingu liczna "grupa pościgowa", która szybko odrabia stracony w pierwszych tygodniach dystans. Ostatnie 10 dni głosowań z pewnością przysporzy nie mniejszych emocji niż klasyczny bieg sprinterski.
20 marca głosowanie zakończy się. Im wyższe miejsce w rankingu, tym pole na planszy z Tarnowem będzie atrakcyjniejsze dla graczy, a wizerunek korzystniejszy. - Chodzi o jak najwyższą lokatę, by potem w grze Tarnów był atrakcyjnym miastem dla graczy - mówił na jednej z konferencji prasowych Marcin Sobczyk, dyrektor Wydziału Kultury UMT.
Na dotychczasowy świetny wynik złożyła się praca wielu ludzi, zainteresowanie licznych mediów, poparcie niemal wszystkich znanych osób z Tarnowa i zaangażowanie tarnowskich instytucji.
Prym w organizowaniu kampanii reklamowej wiodą wydziały Urzędu Miasta: Wydział Kultury, Wydział Marki Miasta, Tarnowskie Centrum Informacji oraz Tarnowskie Centrum Kultury. Za ich pośrednictwem głosowanie na Tarnów reklamowane jest na ekranach LED w Tarnowie, na słupach ogłoszeniowych, w miejskich wydawnictwach informacyjnych.
Nieformalnym centrum dowodzenia akcją stał się profil na Facebooku: www.facebook.com/GlosujNaTarnow. Zgromadził już przeszło pół tysiąca ludzi z Tarnowa i okolic, którzy najmocniej angażują się rywalizację miast. Tutaj zrodził się pomysły na naklejki, którymi tarnowianie promują udział w głosowaniu na swoich samochodach. Tu do akcji przyłączyły się tarnowskie firmy: Apgrafix, Pixel i Unipress, które nieodpłatnie wydrukowały wspomniane naklejki i plakaty. Wreszcie: na tym profilu swój udział w akcji głosowania na swoje miasto zadeklarowało ponad 20 znanych osób z Tarnowa.
Na szczególną uwagę zasługuje świetna robota, jaką wykonuje tarnowski specjalista od karykatury - Tomasz Habiniak. Specjalnie na potrzeby promocji Tarnowa wykonał karykaturę... Mr Monopoly oddającego głos na Tarnów. Dzień Kobiet również uczcił stosownym do okoliczności rysunkiem.
Na koniec apelujemy:
do tarnowian już głosujących: tak trzymać! Namawiajcie też kolejne osoby do przyłączania się do głosowania
do tarnowian jeszcze nie głosujących: każdy z Was dysponuje w tym momencie jeszcze 11 głosami. Nie zmarnujcie ich!
do mieszkańców regionu: pomóżcie! Bardzo prosimy. W Tarnowie pracujecie, w Tarnowie uczycie się, w Tarnowie spędzacie miło czas. Teraz Tarnów potrzebuje Waszych głosów!
do osób znanych, identyfikujących się z Tarnowem: nie wstydźcie się, nawet codziennego, namawiania do głosowania na Tarnów. Cieszycie się dużym uznaniem i wielką atencją. Wykorzystajcie to!
do dziennikarzy: jeszcze mocniej angażujcie Wasze media w to wspólne dzieło! Niech wszędzie będzie pełno zachęt do głosowania na nasze miasto!
Info: własne, Michał Głuszak (www.facebook.com/GlosujNaTarnow)